donderdag 06 februari 2020 19:45

We leven in een tijd van extremen. Terwijl het leefklimaat op aarde in gevaar is, staan groepen steeds verder bij elkaar vandaan en heerst er intolerantie. Opvallend hierin is de rol van religie, zowel in positieve als in negatieve zin. Zo verwordt religie middenin die polarisatie soms tot onderwerp van een cultuurstrijd; bijvoorbeeld als winkelketens verwijzingen naar christelijke feesten vermijden.

Wat kan de werkelijke betekenis zijn van het christelijk geloof in deze tijd van extremen? Wat is in deze tijd van tegenstellingen de roeping van christelijke politici? In de Groenlezing 'De hemel boven het Binnenhof; christelijke politiek in een tijd van extremen' zal Roel Kuiper spreken over een christelijke politiek waarin Bijbelse waarden centraal staan, en waarin het kan gaan over de deugd in onze samenleving.

Meer informatie en aanmelden

Reacties op 'Groenlezing 'De hemel boven het Binnenhof; christelijke politiek in een tijd van extremen''