Rouvoet geeft aftrap verkiezingscampagne in Limburg

woensdag 25 oktober 2006 16:53

Campagnebus ChristenUnie’s toert vrijdag 27 oktober door Provincie Limburg

Vrijdag 27 oktober geeft André Rouvoet de aftrap voor de verkiezingscampagne van de ChristenUnie in de provincie Limburg. Overdag gaat de lijsttrekker samen met andere Kandidaat-kamerleden op werkbezoek in Venlo en Heerlen. “Campagnevoeren is mensen ontmoeten en kijken naar wat er goed en fout gaat in dit land”, zegt de voorman van de ChristenUnie. Het bezoek aan de provincie loopt uit op een ‘bruisende’ campagneavond in Maastricht met medewerking van musici Ben Ketting en Gerald Troost, weerman Reinier van den Berg en presentator Herman Wegter. “Ik wil me inzetten voor een uitgesproken christelijke partij, die opkomt voor het gezin, kwetsbare groepen en de schepping”, aldus de RTL4-weerman Reinier van den Berg.

Werkbezoek Klavertje 4-project

‘s Morgens brengen André Rouvoet en de kandidaat-kamerleden een werkbezoek aan de regio Venlo, met bijzondere aandacht voor het ‘Klavertje 4-project’, het op één na grootst glastuinbouwgebied van Nederland.

Werkbezoek Parkstad Limburg
Na het bezoek aan de regio Venlo, rijdt de campagnebus door naar Heerlen/Parkstad Limburg. Op het bedrijventerrein Avantis ontmoet Rouvoet wethouder Riet de Wit en vertegenwoordigers van het bedrijfsleven (o.a. Gosse Boxhoorn van Solland Solar en Peter Out van E-Avantis) in het Centipedes-gebouw. Het gesprek zal gaan over:
  • de grotestedenproblematiek in het centrum van Heerlen/Parkstad Limburg en oplossingen daarvoor zoals de Operatie Hartslag
  • problemen en kansen van de vergrijzing in Parkstad Limburg
  • de ontwikkeling van Parkstad Limburg als WGR-Plus-regio
  • ontwikkeling van Avantis als centrum voor Nieuwe Energie en de mogelijke vestiging van een zonnecellenfabriek van Scheuten Glasgroep
Straatactie centrum Heerlen
Parallel aan het werkbezoek houden Kandidaat-kamerleden in het centrum van Heerlen een straatactie en gaan ze in gesprek met voorbijgangers. Na een korte stop op de weekmarkt in Mechelen omstreeks 15:00 uur reist het gezelschap naar Maastricht voor een bezoek aan de St. Lambertuskerk met als aandachtspunt de problematiek rond de restauratie van monumentale kerkgebouwen. Aan het eind van de middag houdt de ChristenUnie-delegatie een laatste straatactie in het centrum van Maastricht.

Campagneavond Maastricht
’s Avonds is er een ‘bruisende’ campagnebijeenkomst met leden en kiezers in de Bonbonnière in Maastricht. De campagneavond is voor jong en oud. Ben Ketting, bekend van het EO-programma Prinsen en Prinsessen, verzorgt een voorprogramma voor kinderen. EO-presentator Herman Wegter, bekend van het TV-programma Omega Code, doet de presentatie van alle avonden. Gerald Troost heeft de muzikale begeleiding onder zijn hoede en brengt op de avond een aantal van zijn bekende liedjes ten gehore. De avond is voor iedereen toegankelijk, begint om 19:15 uur met een kinderprogramma en duurt tot omstreeks 22:00 uur.

Katholieke Limburg
Het is uniek dat de ChristenUnie haar landelijke campagne start in het “verafgelegen, katholieke Limburg”, vertelt campagneleider Henk van Rhee. “Steeds meer katholieken vinden de weg naar de ChristenUnie en herkennen zich in de stijl van politiek bedrijven. Wat ik zelf hoor van onze katholieke stemmers of leden, is dat men het CDA niet meer herkent als een christelijke partij. Vaak ook wijst men een bepaald CDA- standpunt nadrukkelijk af. Dat loopt uiteen van het asielbeleid of het sociaal beleid tot de medisch-ethische kwesties. Ik vang ook geluiden op dat men de ChristenUnie als de gezinspartij bij uitstek ziet. Het is zeker niet verkeerd om zo bekend te staan beneden de rivieren”.
André Rouvoet
Verkiezingen