ChristenUnie en bemanning Logos Hope ontmoeten elkaar

20090324 Voordewind op Logos Hope_610donderdag 26 maart 2009 13:45

Tweede Kamerlid Joël Voordewind heeft namens de ChristenUnie kennis gemaakt met de bemanning van het schip Logos Hope van Operatie Mobilisatie. Het schip meerde aan in de haven van Scheveningen en zal daar tot eind maart voor anker liggen. Een delegatie van hen bezocht de Kamerfractie. Voordewind:,,Ik voel me zeer verbonden met het werk van Operatie Mobilisatie. De drieslag van kennis, hulp en hoop spreekt mij zeer aan."

De Logos Hope heeft voor enkele weken in de haven van Scheveningen gelegen. De ChristenUnie, in de persoon van Joël Voordewind heeft de geheel gerenoveerde bookshop van dit schip geopend. De bookshop op dit schip heeft ruim 6.000 titels en een voorraad van een half miljoen boeken aan boord. Deze studieboeken worden verkocht in de landen die de Logos aandoet.

Logos Hope is het vierde schip van de internationale zendingsorganisatie Operatie Mobilisatie en doet dienst als zendingsschip en varende boekwinkel. Er zijn bemanningsleden uit meer dan 20 verschillenden landen, waaronder Australië, Canada, Taiwan, Rusland, Engeland, China, Maleisië en Nederland. De Logos Hope ligt nog tot eind maart in de haven van Scheveningen en kan publiekelijk bezichtigd worden.

Het bezoek aan de ChristenUnie-fractie in de Tweede Kamer sprak de groep zeer aan. Na een voorlichtingsfilm, een ontmoeting met Joël Voordewind mochten zij zelf plaats nemen in de beroemde blauwe zetels.

www.logoshope.com

Joël Voordewind