'Levens geofferd om volk en vorstenhuis te raken'

Vlag halfstok 1donderdag 30 april 2009 17:00

De ChristenUnie is diep geschokt door de wrede wijze waarop het Koninginnefeest in Apeldoorn in een drama is omgeslagen. Vicefractievoorzitter Joël Voordewind is sprakeloos, nu naar het zich laat aanzien vier mensen hun leven hebben verloren door de opgezette actie van een enkeling.

Voordewind: ,,Ons medeleven gaat op dit moment voor alles uit naar de nabestaanden, naar de gewonde slachtoffers en naar de Koninklijke familie die op deze dag vanouds haar verbondenheid met het Nederlandse volk viert. Het vervult ons met afschuw, dat iemand mogelijk met opzet mensenlevens heeft opgeofferd om ons volk en vorstenhuis te raken en een nationale feestdag tot een dag van rouw te maken.'' Voordewind benadrukt dat er nog tal van vragen liggen voor nader onderzoek, onder meer met betrekking tot de motieven van de verdachte maar ook betreffende de beveiliging van de Koninklijke familie en het publiek bij evenementen als Koninginnedag.

Mede op initiatief van de ChristenUnie is de campagne voor de Europese Verkiezingen tot nader order stilgelegd.

Europees Parlement

Reacties op ''Levens geofferd om volk en vorstenhuis te raken''

Nieuwsarchief > 2009 > april