Rouvoet opent parlementair jaar voetballend met jeugd (video)

20090909_Sportbank_Rouvoet_actie_610donderdag 10 september 2009 12:01

Minister André Rouvoet van Jeugd en Gezin is woensdag het Sportieve Parlementaire Jaar voetballend met Haagse jongeren ingegaan. Ook dit jaar nam Rouvoet deel aan het jaarlijkse crossculturele Sportbankevenement bij hockeyclub HDM in Den Haag. Dit keer waren de politici te snel voor de jeugd.

Rouvoet speelde dit jaar voor de derde keer mee met de de Sportbank, een initiatief van NOC*NSF en The Look Company. Dit jaar werd het team van jeugdspelers met verschillende culturele achtergronden geleid door Edgar Davids en Erica Terpstra. Terpstra, voorzitter van NOC*NSF, was enthousiast over deze sportieve opening van het parlementaire jaar: "Wat een geweldige traditie is dit aan het worden. Het biedt ons bovendien de kans te laten zien wat voor groot maatschappelijk goed sport is."

In het team van Rouvoet zaten veel Tweede Kamerleden Stef Blok, Staf Depla, Marjo van Dijken, Diederik Samsom, Sybrand van Haersma Buma, Hans Spekman, Halbe Zijlstra en Pierre Heinen. Defensie-staatssecretaris Jack de Vries werd per helikopter ingevlogen.

Het sportevent bestond uit een voetbal- en hockeywedstrijd. Hieronder een paar korte acties van de Jeugd en Gezinminister tijdens die wedstrijd.

Beker
Hoewel de score van de voetbalwedstrijd niet verder kwam dan nul-nul, was Rouvoet toch tevreden. Voorgaande jaren werd het politieke team namelijk verslagen door de jongeren. Dat Rouvoet toch met een beker naar huis kon gaan na het sportevent, was te danken aan de hockeyprestaties van de politici. Daarmee versloegen de politici de jongeren.

André Rouvoet

Reacties op 'Rouvoet opent parlementair jaar voetballend met jeugd (video)'