Slob roemt keuze voor Van Rompuy

donderdag 19 november 2009 21:30

Fractievoorzitter Arie Slob roemt de benoeming van de Belg Herman van Rompuy tot eerste voorzitter van de Europese Raad. Slob: ,,Een goede keuze. Met Van Rompuy is een gekwalificeerde voorzitter voor de Europese Raad binnengehaald. Een man ook die geen pretenties heeft om zich als President van de Verenigde Staten van Europa te gedragen.''

Over de vaak gehoorde en even vaak ontkrachte speculaties dat de Nederlandse premier Balkenende ook 'in' zou zijn voor de nieuwe Europese topfunctie, zegt Slob: ,,Ik ben blij dat onze minister-president niet voor een moeilijke afweging is geplaatst, en gewoon leiding blijft geven aan het kabinet dat zijn naam draagt. Er is in deze tijd van economische crisis nog genoeg werk voor hem te doen, en voor de rest van politiek Den Haag ook. Hopelijk gaat iedereen zich daar nu weer helemaal op concentreren, en is ook het even voorspelbare als onwaardige, inhoudsloze gebabbel over gezichts-, gezag- en geloofwaardigheidsverlies snel overgewaaid.''

Arie Slob

Reacties op 'Slob roemt keuze voor Van Rompuy'