Werkbezoek Arie Slob Bunschoten

20091111 Arie Slob Bunschotendinsdag 01 december 2009 09:44

Fractievoorzitter Arie Slob bracht onlangs samen met de Bunschotense wethouder Willem Heinen, de fractie en een aantal afgevaardigden van het bestuur van de plaatselijke ChristenUnie een bezoek aan twee bedrijven in Bunschoten. Het eerste bedrijf dat door de ChristenUnie bezocht werd was Van Halteren Metaal, een bedrijf dat zich voornamelijk richt op de productie van defensie materiaal.

Hier werden we hartelijk ontvangen door Frank Koelewijn, algemeen directeur en Gijs Koelewijn, technisch directeur. Na een korte presentatie van het bedrijf werd er een interessante rondleiding gegeven door meerder productiehallen, waarbij de verschillende productieactiviteiten werden uitgelegd. Arie Slob was onder de indruk van het feit dat een relatief klein dorp dergelijke geavanceerde, gezonde bedrijven huisvest.

Na het bezoek aan Van Halteren Metaal, werden wij voor ons tweede werkbezoek ontvangen door De Boei, centrum voor welzijn en hulpverlening. De Boei is in het voorjaar van 2009 ontstaan door een fusie tussen de Schutsluis en de SWOB. De bedrijven die onder de Boei vallen zijn CLIP, Welzijn Ouderen, Steunpunt Vrijwilligers Bunschoten, de Schutsluis en het Centrum voor Jeugd en Gezin. Door verschillende afgevaardigden van de organisatie werden presentaties verzorgd. Ook werd er een bezoek gebracht aan de Mobiele Ontmoetings Plaats (MOB).

’s Avonds was er een mogelijkheid om een visje te mee te eten op het Spuiplein. De dag werd afgesloten met een avond over het overmatig alcohol en drugsgebruik. Tijdens deze avond hield Arie Slob een spreekbeurt over de rol van het gezin bij het overmatig alcohol en drugsgebruik. Ook werd er gekeken welke handvaten de lokale overheid heeft bij dit probleem.

Arie Slob

Reacties op 'Werkbezoek Arie Slob Bunschoten'