Rouvoet en Huizinga in belpanel Nederland helpt Haïti

earthquake haitidonderdag 21 januari 2010 10:25

Minister André Rouvoet en staatssecretaris Tineke Huizinga nemen donderdag plaats in het belpanel van de radio- en tv-actie 'Nederland helpt Haïti' van Nederland 1, RTL 4 en SBS6. Rouvoet: "De ramp in Haiti heeft tienduizenden mensenlevens gekost, en honderdduizenden hebben hun hebben en houden verloren. Dit raakt me erg, het leed en de chaos is onvoorstelbaar. De regering van Haïti geeft aan dat er noodonderkomens, water, voedsel en medicijnen nodig zijn. Door te doneren kunnen we onze betrokkenheid omzetten in actie. Daar zet ik mij graag voor in."

Jubileumgift
De ChristenUnie bestaat deze week, vrijdag 22 januari om precies te zijn, tien jaar. De jubilerende partij roept haar leden, achterban en relaties op om een gift te doneren voor de hulpverlening in Haïti. Dat kan aan giro 555 van de samenwerkende hulporganisaties, maar daarnaast zijn ook christelijke organisaties als Medair en de samenwerkende partners Zoa Vluchtelingenzorg en Woord en Daad (Samen voor Haïti) een schenking meer dan waard.

Met deze oproep wil de ChristenUnie aansluiten bij een meer voorkomend gebruik onder dankbare, gezegende jubilarissen, om als cadeau een gift te vragen voor een goed doel. De ontstellende actualiteit geeft alle reden voor een dergelijke oproep: geef de jarige partij als cadeau een schenking voor Haïti.

Radio 555 op Nederland 1
De gezamelijke radioactie voor slachtoffers in Haïti, Radio 555, is donderdag overdag ook via de tv te volgen. Tussen 10.00 uur en 15.00 uur is de uitzending integraal te volgen op Nederland 1. Rond middernacht zal duidelijk worden hoeveel geld de nationale actie heeft opgebracht voor Giro555.

Tineke Huizinga zal van 18:00 tot 20:00 aan de telefoon zitten. André Rouvoet neemt van 20:00 tot 22:00 uur plaats in het belpanel.

André Rouvoet
Partij