ChristenUnie Zwolle stelt vragen over loverboyproject

donderdag 17 november 2005 12:28

Bron: Reformatorisch Dagblad

ZWOLLE - De ChristenUnie in Zwolle wil meer duidelijkheid van het college van B en W over het vervolg van het Zwolse loverboyproject.

In een tiental schriftelijke vragen vraagt de partij onder andere op welke manier het college rekening houdt met de verschuiving van de werkwijze van loverboys. Uit recent onderzoek van de gemeente Zwolle bleek dat loverboys zich meer en meer verschuilen achter internet en steeds vaker contact leggen via chatboxen.

Daarnaast wil de fractie weten waarom het meldpunt loverboys niet wordt ondergebracht bij het op 1 januari te openen advies- en steunpunt huiselijk geweld.

In Zwolle worden loverboys sinds augustus 2002 gezamenlijk aangepakt door politie, het openbaar ministerie, de gemeente en twintig hulpinstellingen.

In december zal de raad een beslissing nemen over het vervolg van het loverboyproject. In afwachting van een antwoord op de vragen komt de ChristenUnie met een voorstel voor aanscherping van het bestaande beleid.

In het land

Reacties op 'ChristenUnie Zwolle stelt vragen over loverboyproject'