ChristenUnie danst en debatteert op de Zuidas Amsterdam

cu-southdinsdag 01 juni 2010 21:23

Op woensdag 2 juni organiseert de ChristenUnie het ‘CU South Debate & Dance’ in het Amsterdam Bright City Cafe op de Zuidas. Centraal staat de vraag naar de toekomst van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het event moet bedrijven en maatschappelijke organisaties bij elkaar brengen. Afsluiting vormt een feest met kandidaat-Kamerlid Ed Anker als DJ.

Medeorganisator Carola Schouten (nr. 6 op de kandidatenlijst): ,,Maatschappelijke organisaties als FairFood en Stop the Traffik hebben een visie op maatschappelijk verantwoord ondernemen. De meeste bedrijven denken hier ook hard over na. Wij willen die werelden met elkaar verbinden en concrete mogelijkheden voor het ondernemen van de toekomst benoemen.”

Het event is nadrukkelijk ook bedoeld voor young professionals, want zegt Ed Anker: ,,Veel young professionals laten zien dat een mooie carrière en maatschappelijk actief zijn elkaar niet in de weg staan. Dat enthousiasme geven we graag door. We willen nadenken welke rol ze hierbij kunnen spelen voor hun bedrijf.” Hij voorziet een mooi spektakel. ,,Inspirerende debatten en daarna de dansvloer op. Jonge mensen en bedrijven zijn altijd gericht op de toekomst. Die toekomst kan niet zonder een positieve bijdrage aan de maatschappij als geheel.”

Het CU South Debate & Dance event begint om 19.00 uur in het Amsterdam Bright City Cafe.

Grand Cafe Bright City

www.amsterdambrightcity.nl