IJmert Muilwijk kandidaat voorzitter CNV Jongeren

woensdag 23 juni 2010 13:46

Op maandag 28 juni tijdens de Algemene Ledenvergadering wordt oud-Perspectiefvoorzitter IJmert Muilwijk voorgedragen door de Raad van Toezicht van CNV Jongeren als voorzitter van CNV Jongeren. Daarmee is hij de enige kandidaat voor de opvolging van Jesse Klaver, die sinds juni Tweede Kamerlid is voor GroenLinks.

Gory Lambregts (voorzitter Raad van Toezicht): “IJmert is een energieke en betrokken jonge belangenbehartiger, die zich enthousiast wil gaan inzetten voor datgene wat jongeren echt nodig hebben. Met vertrouwen dragen we hem dan ook voor aan onze Algemene Ledenvergadering.”

IJmert is 26 jaar, woont in Utrecht en is milieukundige. De afgelopen jaren is hij voorzitter geweest van jongerenorganisatie PerspectieF en was hij betrokken bij diverse ontwikkelingsorganisaties. IJmert Muilwijk: “Het is een uitdagende periode voor de vakbeweging. CNV Jongeren is de enige echte jongerenvakbond in Nederland en is daarmee voor mij dè vanzelfsprekende plek om met mijn passie concreet aan de slag te gaan.”

twitter.com/ijmertmuilwijk

(CNV Jongeren)