5 Maanden keihard werken!

donderdag 01 juli 2010 14:05

In de periode van juni tot november 2010 verkeert de werkgroep ChristenUnie Multicultureel in een uitzonderlijke positie. Voorzitter Eva Mabayoje heeft de mogelijkheid gekregen om de coördinatie vanuit het partijbureau zelf te verzorgen. Natuurlijk is er altijd een goede ondersteuning vanuit het bureau voor de werkgroep geweest, maar het is anders wanneer een ‘ingewijde’ de taken kan waarnemen. Nu is dus de kans om stappen te zetten die vanuit een vrijwilligersfunctie vrijwel onmogelijk te maken zijn.

De extra aandacht wil Eva vooral inzetten voor het project ‘voorgangersnetwerk’. Hiervoor moeten de nodige contacten gelegd worden en zullen in de komende periode veel gesprekken gevoerd worden. Gesprekken die anders wellicht maanden op zich hadden laten wachten, kunnen nu in één a twee weken plaatsvinden! We hopen op deze manier de basis te leggen, waarop de projectgroep later verder kan. Bij succes van dit project kunnen de christenen die nu vaak vanwege hun migratiegeschiedenis tussen wal en het schip dreigen te vallen, beter geholpen worden bij het vinden van hun plek in de Nederlandse samenleving. De lokale overheid kan de helpende hand bieden waar zij dat behoort te doen en doorverwijzen waar dat nodig is. Een resultaat waar de werkgroep en de voorzitter zich graag voor inzetten en deze extra aandacht op zijn plaats lijkt!

Het zal vijf maanden keihard werken zijn, maar vol enthousiasme aangezien er eindelijk op een professionele manier aan de doelen van de werkgroep gewerkt kan worden. Dat is winst. In oktober 2009, bij de doorstart van de werkgroep, is deze wens door zowel internen als externen al uitgesproken. Nu is voorzichtig een eerste stap in die richting gezet. Het bereiken van een ware Unie van Christenen is zo ook weer een stapje dichterbij gekomen.

Na deze periode is het aan de hardwerkende en gepassioneerde vrijwilligers om het werk voort te zetten. Laten wij bidden dat deze unieke kans een mooie voorzet zal zijn tot een prachtig scoreverloop in de komende jaren. De werkelijke winst ligt uiteindelijk bij participerende en blijmoedige multiculturele burgers van Nederland!

Werkgroep multicultureel

Nieuwsarchief > 2010 > juli