Reactie Gert-Jan Segers op rapport commissie Oosting over 'Teevendeal'

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemawoensdag 25 mei 2016 11:58

Fractievoorzitter Gert-Jan Segers: ,,De commissie Oosting schetst een ontluisterend beeld van de ambtelijke top van het ministerie van Veiligheid en Justitie.

Uit het rapport blijkt een schrijnend gebrek aan de wil om de waarheid op tafel te krijgen. De ambtelijke top heeft gefaald en verzuimd om haar verantwoordelijkheid te nemen. Naar buiten toe is de schuld voor het niet vinden van het bonnetje bij de ICT-afdeling gelegd. Dat blijkt onterecht en daarmee is de schuld in de verkeerde schoenen geschoven. Het departement lijdt aan een verontrustend gebrek aan samenhang en onderlinge samenwerking. Het is verbijsterend hoe slordig men is omgegaan met de door anderen aangedragen zeer gevoelige informatie over het bonnetje. Het is allemaal veelzeggend over de cultuur van Veiligheid en Justitie. Die cultuur is alleen te veranderen met ingrijpende aanpassingen in de structuur van dit mammoetministerie. Veiligheid moet weer naar BZK, zodat dit ministerie weer het ministerie van justitie wordt waarin recht en eerlijkheid voorop staan.”

Gert-Jan Segers
Justitie

Reacties op 'Reactie Gert-Jan Segers op rapport commissie Oosting over 'Teevendeal''

Nieuwsarchief > 2016 > mei