Werkbezoek Alliander

tpcwoensdag 09 mei 2018 13:31

Het Thema Netwerk Duurzaamheid was op 26 januari bijeen voor het eerste werkbezoek en de eerste vergadering van 2018. Dankzij de inspanning van Werner van de Westering, voorzitter van onze subgroep Energie & Grondstoffen en daarnaast werkzaam bij Alliander, mochten wij een kijkje nemen in het controle centrum van Alliander te Haarlem. In dit gebouw, ook wel de “bunker” genoemd, worden de gas en elektra netwerken van grote delen van Nederland beheerd. Voor het Thema Netwerk Duurzaamheid was het interessant om te leren hoe dit in zijn werk gaat. Tegelijkertijd hebben we uitdagende en inspirerende gesprekken gevoerd wat betreft het hoe en wanneer van de energietransitie en de rol van een netbeheerder, zoals Alliander, hierin.

Na het werkbezoek was het tijd voor de vergadering. Hierbij gingen we onder meer in gesprek met ….. van de bestuurdersvereniging van de ChristenUnie over de rol die het Thema Netwerk Duurzaamheid zou kunnen vervullen binnen de partij. Verder was er tijd voor een presentatie en discussie, geleid door Jurgen van Duivenvoorde, wat betreft de Eneco aandelen. Tot slot luisterden we naar een presentatie over CO2 afvang, verzorgd door Simon Frans de Vries. Al met al een inspirerende middag met veel aanknopingspunten voor het Thema Netwerk Duurzaamheid om aan de slag te gaan.

Reacties op 'Werkbezoek Alliander'

Nieuwsarchief > 2018 > mei