Na het amen komt de ChristenUnie

na het amen.jpgmaandag 09 maart 2020 10:11

9 maart: de dag dat het boek 'Beelddragen' gepresenteerd wordt. Wouter Beekers en Madelon Grant zijn door Trouw geïnterviewd over het waarom achter deze publicatie.

"Het wetenschappelijk instituut gaat die initiatieven nu in kaart brengen en inbedden in de partij. Dat past naar hun inschatting prima in de verhouding tussen kerk en partij. Beekers: “Een politieke partij is een vereniging, het is iets anders dan de overheid. Er is alle ruimte voor geloof en politiek om elkaar wederzijds te inspireren. In het denken over de samenleving heeft een politieke beweging een belangrijke rol, en de kerk ook.”

Hij benadrukt dat het de partij te doen is om het verbeteren van de relatie met migrantenchristenen, niet om electoraal gewin. Of en wat de naar schatting een miljoen migrantenchristenen stemmen, daarover is weinig bekend."

Lees het hele interview hier: https://www.trouw.nl/religie-filosofie/na-het-amen-komt-de-christenunie~ba38921a/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_

Foto door Arie Kieviet

Nieuwsarchief > 2020