Vriendendag groot succes

P1010183zaterdag 19 mei 2007 20:28

Maar liefst 500 mensen bezochten vandaag de Vriendendag in het Kamergebouw in Den Haag. Deze dag werd door de ChristenUnie georganiseerd voor vrienden van de fractie en leden van de partij. Uiteraard waren ook andere belangstellenden van harte welkom.

Om 11.00 uur vanochtend opende fractievoorzitter Arie Slob de inmiddels 3e Vriendendag van de ChristenUnie. Dit jaar stond de 'open dag' in teken van de nieuwe positie van de partij. Na het nagebootste vragenuurtje, gingen Arie Slob en vice-premier André Rouvoet met elkaar in gesprek over het dualisme; hoe werkt dat nu in de praktijk?

In de middag was er ruimte voor de Kamerleden om met de achterban, in de setting van een workshop, te spreken over verschillende thema's. Onderwijs, veiligheid, milieu en andere onderwerpen kwamen aan bod. Intussen ging minister van Jeugd & Gezin André Rouvoet met de jongeren in debat over soortgelijke thema's. Een biertje drinken vóór je 16e, is dat nu zo schadelijk?

Arie Slob noemt de dag 'zeer geslaagd'. "Mensen zijn enthousiast en stellen heel concrete vragen waar wij als Kamerleden ook echt iets van kunnen opsteken. Het contact met de achterban is van groot belang om je scherp te houden."

Bekijk de fotoreportage

André Rouvoet