Een onverantwoordelijke brief

maandag 09 maart 2009 09:02

Voordat je het weet is het weer tijd voor een nieuwe weblog, een week is zo om. Op de agenda staat deze week het Gezondheidbeleid en dan speciaal het keten beleid. Gezondheidzorg is natuurlijk meer als ketenbeleid, maar we staan dan ook bij verschillende accepten van gezondheidzorg stil. Deze week dus de keten. Maar ook het Bosbad trekt de aandacht deze week met een zeer merkwaardige brief. Een brief vol beschuldigingen en hard uitgesproken oordelen. Oordelen ook die personen kwetsen en dat is verkeerd.

Via de e-mail krijgen we altijd de raadinformatie brief, de griffier Marieke Florijn maakt die voor ons. In deze brief zie ik een item over het Bosbad. Natuurlijk lees ik dat direct. Ik weet dat deze weken de financiën voor het Bosbad worden afgesloten, dus de aandacht is gewekt. Het is een brief van de raad van toezicht en niet zo’n fraaie brief. Onze wethouder wordt beschuldigd van opzettelijk de zaak voorliegen. En dat is zonder enige bewijs een beschuldiging die niet kan. En gelukkig zijn we het daar op fractievergadering maandagavond direct eens met elkaar. We vragen ons wel af wat die mensen bezield om dit op te schrijven.

Ook al voel je, je verkeerd begrepen of verkeerd behandeld, dan nog kun je bedenken dat dit niet opzettelijk gebeurt. Op deze manier tast je de integriteit in twijfel en dat is de zwaarste beschuldiging die je kunt bedenken. Waarom zou de wethouder express de zaak dwars zitten. Je wordt wethouder omdat je iets met de inwoners van het dorp hebt. Wethouder is eigenlijk een honden baan. Je doet het nooit goed altijd klaagt er wel iemand. Overal moet je, je gezicht laten zien. Niet alleen tijdens de normale werkuren, maar ook ’s avond en in het weekend wordt verwacht dat je representatief bent. De raad vind dat je of te veel geld uitgeeft of je had beter op de kwaliteit moeten letten. Je moet snel zijn er is wel haast bij, maar je moet ook alle partijen inspraak geven. En vergeet vooral niet goed te luisteren. En dan komen er een paar mannen die beweren dat je het express fout doet. Aan het einde van de brief geeft de commissie aan niet verder te willen werken en dat is maar goed ook. Met zo’n commissie kun je niet samenwerken je moet dat niet willen.

En de Puttenaer neemt dit maar zomaar over, zonder hoor en weder hoor wordt het gewoon maar overgeschreven. Informatie voorziening is wel iets meer dan alleen maar een kant van het verhaal beschrijven. Juist een krant zou vraagtekens moeten zetten bij een eenzijdige beschuldiging. Wat een belangrijke taak heeft de Puttenear laten liggen. Als kwaliteitskrant had de Puttenear toch een artikel kunnen maken met de reacties van Jim van de Lee en Ard Kleijer. Dan had de krant haar taak kunnen waar maken. De inwoners van Putten informeren over belangrijke zaken in het dorp. Dit is niet eens populisme dit  is gewoon fout.

Het laatste woord is er nog niet over gezegd en we moeten als fractie ook maar eens nadenken over de gevolgen hiervan. Zonder een excuus van de raad van toezicht kunnen we niet verder, dat is wel duidelijk.

En dan is er donderdagavond ook nog raadsvergadering. Als ik nog even rondloop ik de hal van het gemeentehuis komen de tractors en een bus aangereden met veel jongeren om hun pleidooi voor de keten kracht bij te zetten. Hoewel er al bier wordt gedronken voor 20:00 uur gedragen de jongeren zich rustig. Vrijwel alle partijen zijn het eens over het voorgestelde ketenbeleid. Een paar amendementen scherpen het beleid nog wat aan. Alleen GemeenteBelangen roept via een amendement op om de keten openen te houden zonder sterfhuis constructie. De keten hebben wel een inspreker laten komen. Een aankomend jurist neemt het op een goede manier op voor de keet bezoekers. Maar ook zonder inspreker hadden de keten en goede woordvoerder in Wien van den Brink.

Zoals meestal zit Wien niet om woorden verlegen en probeert de raad te overtuigen van zijn goede bedoelingen en daar twijfelen we ook niet aan. We waren het ook niet geheel oneens met GB, maar vonden wel dat Wien te makkelijk doet over het alcohol gebruik in de keten. En Wien heeft alle gelijk van de wereld als hij stelt dat er in een cafe ook te veel wordt gedronken. Maar het ging niet over cafe’s, maar over keten. En we gaan het veel drinken van alcohol in keten niet goed praten omdat er elders ook veel wordt gedronken. Christine van de Hazel heeft in een debat met Wien dat goed naar voren gebracht. Ook in dat debat moest Wien wel toegeven dat het gebruik van alcohol in de keten hem ook zorgen baart. In de wandelgangen werd er nog even over door gepraat. En ook dan blijkt dat de standpunten niet zo ver uit elkaar liggen als wel lijkt. De stemmen staakte bij de besluitvorming ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij de volgende raadsvergadering.. Keten en een zwembad hielden ons deze week bezig en dat zal volgende week niet veel anders zijn, wordt vervolgd dus.

Gemeenteraad
Putten

Reacties op 'Een onverantwoordelijke brief'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 15-01-2015 05:20
Maar deze Colt GMT + Imitatie Horloges verschilt niet alleen door de functionaliteit en robuustheid. Het Breitling Replica heeft ook Breitling heeft een sportief, elegant en eigentijds design. Bijvoorbeeld, de bezel is ingericht cijfers en per uur index gemarkeerd, onderstreept door het contrast tussen gepolijst en satijn nabewerken oppervlakken. De wijzerplaat speelt de dynamiek met grote getroffen Arabische cijfers en een inrichting van concentrische lijnen.

Archief > 2009 > maart