Dwaasheid

zaterdag 14 maart 2009 15:12

Nog 354 dagen

Vanochtend las ik weer een bericht over een hennepkwekerij die ontmanteld werd in de omgeving. Voor de zoveelste keer wist de politie een hele serie wietplanten in beslag te nemen. Niets dan lof voor deze actie van de politie, maar ik ben er van overtuigd dat het een direct gevolg is van de dwaasheid van dit land dat het überhaupt nodig is dat de politie hier zoveel energie in moet steken. Alle partijen beseffen terdege dat drugs een gevaarlijk goedje is: de productie en handel zijn niet voor niets verboden. Tegelijkertijd worden echter persoonlijk gebruik en coffeeshops gedoogd, helaas ook in Stadskanaal, waardoor geaccepteerd wordt dat er illegale activiteiten plaats vinden! Want officieel kan een coffeeshop nooit bevoorraad worden als productie en handel verboden zijn! Hoe krom is dat?

Ik spreek regelmatig met iemand die me eens vanuit zijn persoonlijke ervaring de verschrikkingen van een verslaving heeft verteld. Laatst kregen we ook in de fractie iemand van Voorkom (een preventie-organisatie) op bezoek. Er is níéts maar dan ook níéts onschuldigs aan drugs. Dus zo lang Nederland hierin dwaas blijft handelen en gedogen, zullen wij ons in moeten blijven zetten voor preventie en de aanpak van de randverschijnselen. Vorig jaar heb ik vragen gesteld over de growshops in onze gemeente en sindsdien is daarop het toezicht verscherpt. Ook zullen we aandringen op vergoeding van preventielessen op scholen. Maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat er dingen oogluikend toegestaan worden, waarvan we gewoon weten dat ze niet goed zijn voor mensen en die om zoveel aanvullend beleid en kosten vragen!

Vandaag weer twee kenmerken van de ChristenUnie die u misschien overtuigen ChristenUnie te stemmen:

Niet gedogen, maar aanpakken
Initiatieven voor verslavingspreventie

Stadskanaal

Reacties op 'Dwaasheid'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 21-01-2015 03:30 Quote
Onafhankelijke Zwitserse Replica Horloges horlogemaker Breitling heeft onthuld een mooie evolutie van zijn Namaak Horloges beroemde Transocean horloge die dit jaar in een zeer zuiver ontwerp van versie retourneert, drie verder breinld Rolex Replica zonder knop kleine seconde met grote datum dubbel raam, dat de heren verleiden zal die de dames met haar zaak 38 mm. Met een voorkeur voor gevlochten stalen armband die is het volkomen eens met haar vintage look.
Nieuw bericht

Archief > 2009 > maart