Verkiezingen - Arjen Tamsma

Arjen Jan 2009 amaandag 23 maart 2009 12:00

Het lijkt nog ver weg, maart 2010, bijna een heel jaar. Toch zijn we als fractie samen met het bestuur begonnen aan de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2010. Van andere partijen hoorden we al eerder over hun start, dus het werd ook wel eens tijd.

Met Gods woord als basis zullen een aantal basisprincipes nooit veranderen. De uitwerking zal echter wel geactualiseerd moeten worden, resulterend in een nieuw verkiezingsprogramma, waarmee we D.V. in de periode 2010-2014 aan de slag kunnen. Een klus die we gelukkig niet alleen hoeven te klaren, we krijgen hulp van een aantal partijgenoten, die het leeuwendeel van het schrijven van het programma voor hun rekening nemen. Gelukkig maar, want het normale politieke werk gaat gewoon door.

Dit normale werk bestond voor mij in afgelopen week uit het bijwonen van een technische presentatie over de verkeerskundige aansluiting Zevenhuizen-Zuidbroek. Een onderwerp waarover ik in december ook al eens schreef, vooral over het moeilijk loslaten van kaders, ook bij gewijzigde omstandigheden. De gepresenteerde oplossing betekent in feite maar een kleine aanpassing, en een aantal keuzes wordt uitgesteld tot zich daadwerkelijk problemen dreigen te gaan voordoen. "Dat daar eerst een PMA vergadering aan gewijd moet worden!", denk je dan. Terwijl uit een uitvoerig onderzoek dat nog is uitgevoerd ook nog eens blijkt dat het oorspronkelijke plan een minder duurzame oplossing was dan gedacht. Wel positief dat we dit nog vooraf constateren. Binnenkort eens kijken hoe de andere partijen over dit plan denken.

Arjen Tamsma, fractievertegenwoordiger

Apeldoorn

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2009 > maart