ChristenUnie Utrecht zet vraagtekens bij betaalde seks in Jaarbeurs

jaarbeurs_165000-72woensdag 20 januari 2010 09:14

De ChristenUnie in Utrecht verzet zich tegen het plan van de Kamasutrabeurs in de Jaarbeurs om 'voyeurruimten' in te zetten waar stellen betaald worden om seks met elkaar te hebben en andere mensen kunnen toeschouwen. Volgens de ChristenUnie-fractie valt dit te definiƫren als prostitutie en daar gelden strikte regels voor. De Jaarbeurs heeft niet de juiste vergunningen om prostitutie te faciliteren.

In Utrecht geldt een restrictief beleid ten aanzien van prostitutie, en zijn seksinrichtingen aan strikte regels gebonden. Volgens de Utrechtse Algemene Plaatselijke Verordening (APV) is prostitutie gedefinieerd als ‘het zich beschikbaar stellen voor seksuele handelingen met een ander tegen betaling.’

Deze definitie is volgens de ChristenUnie-fractie van toepassing op de activiteiten die de exploitant van de Jaarbeurs faciliteert. Dat zou betekenen dat de evenementenvergunning van de Jaarbeurs niet voldoet en dat een vergunning op basis van artikel 70 APV nodig zou zijn. En juist met dat soort vergunningen is de gemeente Utrecht – zeer terecht – niet erg scheutig.

Om duidelijkheid te krijgen wat nu aan de orde is, laat de ChristenUnie onderzoeken of de vergunning van de Jaarbeurs voor dit soort evenementen volstaat of dat, conform bovenstaande redenering, de Jaarbeurs hier activiteiten faciliteert die niet met een evenementenvergunning toegestaan zijn. De conclusie van het onderzoek zal mogelijk duidelijkheid scheppen voor soortgelijke gevallen in de toekomst.

In het land

Reacties op 'ChristenUnie Utrecht zet vraagtekens bij betaalde seks in Jaarbeurs'

Roskam-Kroeze, W. (Willie) [82497]
Geplaatst op: 26-01-2010 13:35
beste ChristenUnie vrienden,

Goed dat jullie aandacht vragen voor dit soort activiteiten. Nog even en de apen in de dierentuin zijn fatsoenlijker dan de exploitant die dit soort van vermaak bedenkt!

Nieuwsarchief > 2010 > januari