4000 vrienden voor ChristenUnie

vrijdag 30 januari 2004 17:38

Succesvolle donateursactie compenseert groot deel subsidieverlies voor fractie

Er hebben zich in ruim een half jaar 4000 vrienden van de fractie bij de ChristenUnie gemeld. Deze vrienden dragen voor de periode van 4 jaar tenminste € 20 per jaar bij aan de personeelskosten van de fractie. Samen zijn de 4000 vrienden goed voor € 75.000 per jaar. 80% van de vrienden was niet eerder verbonden aan de ChristenUnie en is geen lid van de partij. Fractievoorzitter Rouvoet: “Er bereiken ons op dit moment veel blijken van sympathie en waardering voor het werk van onze fractie, maar daarmee alleen kom je er niet in de politiek. Dit succes bewijst dat mensen zich weer aan de ChristenUnie willen binden. Dat biedt perspectief”.

Succesvolle donateursactie compenseert groot deel subsidieverlies voor fractie

Er hebben zich in ruim een half jaar 4000 vrienden van de fractie bij de ChristenUnie gemeld. Deze vrienden dragen voor de periode van 4 jaar tenminste € 20 per jaar bij aan de personeelskosten van de fractie. Samen zijn de 4000 vrienden goed voor € 75.000 per jaar.  80% van de vrienden was niet eerder verbonden aan de ChristenUnie en is geen lid van de partij. Fractievoorzitter Rouvoet: “Er bereiken ons op dit moment veel blijken van sympathie en waardering voor het werk van onze fractie, maar daarmee alleen kom je er niet in de politiek. Dit succes bewijst dat mensen zich weer aan de ChristenUnie willen binden. Dat biedt perspectief”.

De ChristenUnie moest ten gevolge van het zetelverlies in 2002 en 2003 ongeveer € 100.000 aan subsidie inleveren. Er zijn nog ongeveer 1000 vrienden nodig om dat gat helemaal te dichten. Dankzij het goede resultaat kan het fractieteam behouden worden. De wervingscampagne voor vrienden van de fractie wordt dit voorjaar afgerond.

De campagne is uitgevoerd door Christal Teleservice in Zwolle. Directeur Flip van der Kolk: “In vergelijking met andere politieke partijen is deze aanpak onderscheidend en vernieuwend. De ChristenUnie probeert mensen via een heel concreet doel voor een termijn van vier jaar aan zich te binden, maar in deze periode of daarna kunnen zij natuurlijk óók lid worden van de partij”. De positieve respons van bijna 25% is opmerkelijk hoog: “Uit de telefoongesprekken bleek dat mensen de thema’s die de ChristenUnie op de politieke agenda zet zó belangrijk vinden dat ze daar ook financieel aan bij willen dragen. Veel mensen realiseerden zich niet dat zetelverlies ook subsidieverlies betekent”.

De ChristenUnie organiseert op zaterdag 15 mei 2004 een Vriendendag voor alle vrienden van de fractie in de Tweede Kamer.

Nieuwsarchief > 2004

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari