ChristenUnie Overijssel bezoekt marktleiders kunstgras

2010overijssel kunstgrasmaandag 22 februari 2010 10:16

Vrijdag heeft de ChristenUnie een zeer gevarieerd werkbezoek aan Genemuiden gebracht. Het Overijsselse ChristenUnie Statenlid Henriëtte van der Graaf was bij hierbij aanwezig. Er werd begonnen met een bezoek aan Edel Grass. Daar kregen de politici een uiteenzetting over ontwikkeling van kunstgras voor de sportmarkt en een rondleiding door het productiebedrijf. Edel heeft als één van de langst bestaande en meest invloedrijke aanbieder een revolutionaire ontwikkeling in voetbalgras onder de naam 'Future'.

Dit kunstgras kenmerkt zich als eerste ter wereld door ongekend goede speleigenschappen en is daarmee een daadwerkelijk alternatief voor natuurgras, aldus directeur Bas van den Berg. Op nationaal en internationaal niveau zijn certificeringen afgegeven o.a. van de FIFA. Vervolgens vertrok de delegatie naar SC Genemuiden om daar de kunstgrasvelden te bekijken en tegelijk de uitbreiding van de kantine en de kleedkamers van deze groeiende voetbalvereniging. Hierna gingen de CU-ers naar Hamat waar men door Alexander Roetman op de hoogte werd gesteld van het veelzijdige programma dat dit bedrijf te bieden heeft op het gebied van entreezones en verdere vloerinrichting. Het bedrijf behoort toonaangevend tot een van de marktleiders met een afzet in meer dan 42 landen. Opvallend is, dat dit bedrijf momenteel met een grote vraag te maken heeft. Lijsttrekker Wolbert Meijer was onder de indruk van het ondernemerschap van beide bedrijven in deze economische crisis.

Het bezoek aan Genemuiden werd afgerond in de Greente. Daar gaf Cor Heutink een toelichting op de twee wijkplannen die bij de gemeente  zijn ingediend voor het verbeteren en opknappen van de wijk. De ChristenUnie waardeert dit soort initiatieven, vooral omdat deze vanuit de burgers worden aangedragen. Het inspelen op het talent van de burger met meer inspraak is een hoofdthema van de partij.

In het land

Reacties op 'ChristenUnie Overijssel bezoekt marktleiders kunstgras'