Steun de petitie over de zondagsrust!

peter van dalen eurofractiewoensdag 24 februari 2010 17:47

Op 1 december 2009 is het nieuwe EU-verdrag van Lissabon van kracht geworden. In dit verdrag is ook opgenomen dat er door burgers van de EU een zogenoemd “burgerinitiatief” kan worden genomen. Dat verplicht de Europese Commissie het onderwerp van initiatief op de Europese agenda te plaatsen.

Voor zo’n burgerinitiatief zijn in totaal ten minste 1.000.000 (1 miljoen) handtekeningen nodig die bovendien uit ruim de helft van alle lidstaten moeten komen.

Collega-Europarlementariër Martin Kastler uit Duitsland is gestart om het 1e burgerinitiatief in Europa te organiseren met als motto (vrij vertaald) “Op zondag zijn papa en mama er voor ons”. Ik heb uitgebreid met mijn collega gesproken en we werken vanaf heden samen aan dit initiatief. Ik ga er voor zo veel mogelijk handtekeningen in Nederland te verzamelen.

Het doel van de aktie is om de zondagsrust in geheel Europa op de agenda te zetten. De zondag als dag in Europa om te onthaasten ! Een dag voor het gezin, kerkgang en onthaasting. Daarvoor hebben we ook uw steun nodig!

Daarom de oproep om deze aktie te ondersteunen met uw deelname op http://www.free-sunday.eu/en/content/objective.

Doe mee en geef dit bericht door!

Met vriendelijke groet,

Peter van Dalen
Europarlementariër voor de ChristenUnie

Eurofractie