Samen aan de slag op NL Doet Dag

zaterdag 20 maart 2010 18:00

Op vrijdag 19 en zaterdag 20 maart stak Nederland de handen uit de mouwen voor de NL Doet dag. Door heel het land zette mensen en organisaties zich in voor de grootste vrijwilligersactie van het jaar. Ook Arie Slob ging afgelopen zaterdag samen met kinderen uit zijn eigen buurt in Zwolle aan de slag.

Slob werkte zaterdag samen met buurtkinderen om de tuinen van ouderen klaar te maken voor de lente. In Woerden hielpen Bestuursvoorzitter Peter Blokehuis en gedeputeerde van provincie Utrecht Marjan Haak de jongeren van een jongerencentrum met het lenteklaar maken van de tuin.

De ChristenUnie is blij met het initiatief om vrijwilligerswerk te stimuleren. Zo onderstreepte Slob op eerdere werkbezoeken aan plaatsen waar vrijwilligers actief zijn. "Op vele plekken zorgen vrijwilligers voor kwaliteit en toegevoegde waarde. We moeten in Nederland echt af van het idee dat vrijwilligerswerk alleen iets is voor wie geen betaalde baan wil of kan krijgen. Iets 'voor niks doen' betekent doorgaans dat mensen supergemotiveerd en met plezier bezig zijn. We hebben met elkaar een maatschappelijk kapitaal waaruit veel meer rendement gehaald zou kunnen worden als betaalde arbeidsparticipatie niet boven alles gesteld zou zijn."

Arie Slob

Nieuwsarchief > 2010 > maart