Zwollenaren zeggen nee tegen gokhal

woensdag 02 maart 2005 22:20

De inwoners van Zwolle hebben zich vandaag uitgesproken tegen de komst van een gokhal in het nieuwe stadioncomplex voor FC Zwolle. Van de 86.201 kiesgerechtigden in Zwolle stemden 8.361 voor en 27.324 tegen de plannen. Omdat meer dan 30 procent van de kiesgerechtigenden (25.861) tegen heeft gestemd is er sprake van een raadgevende uitspraak tot afwijzing van het raadsbesluit. De uitslag werd om 21.30 uur door burgemeester Henk-Jan Meijer bekendgemaakt. Op 7 maart zal duidelijk worden of de gemeenteraad van Zwolle het 'advies' van de bevolking opvolgt of naast zich neerlegt.

De fractie van de ChristenUnie Zwolle – met vijf leden vertegenwoordigd in de gemeenteraad - adviseerde om tegen de komst van de gokhal te stemmen. De gemeente Zwolle riep haar burgers juist op om vóór de nieuwe verordening over speelautomaten te stemmen die een uitbreiding zou betekenen van 79 op de locatie in het centrum naar 400 speelplaatsen op de locatie bij het stadion.

Zie ook:

ChristenUnie Zwolle: stem tegen speelautomaten

Website burgercomite "Voetbal OKE, gokhal NEE"

In het land

Reacties op 'Zwollenaren zeggen nee tegen gokhal'

Nieuwsarchief > 2005 > maart