In Memoriam Henk van Veelen

In Memoriam
Henk van Veelen

16 januari 1927 – 10 mei 2005

Op 10 mei is op de leeftijd van 78 jaar Henk van Veelen overleden. Henk is 14 mei in Putten begraven. Vanaf de oprichting was Henk lid van het Federatiebestuur van de RPF. Hij leek onvermoeibaar in zijn functie van secretaris van dit bestuur, een functie die hij van 1977 tot 1983 heeft bekleed. Hij was in die tijd zeer betrokken bij zaken als het selecteren van een lijsttrekker, de Provinciale Statenverkiezingen en de samenwerking met de SGP. Hij heeft zich ook ingezet voor de fusie met het GPV en bij de ontwikkeling van een basis-partijprogramma voor de ChristenUnie.

Ook na de oprichting van de ChristenUnie en het einde van zijn bestuurlijke betrokkenheid bleef zijn interesse voor de christelijke politiek. Helaas werd Henk ernstig ziek. Het zal voor zijn vrouw en verdere familie nu moeilijk zijn hem te moeten missen. Bestuur, fracties en medewerkers wensen hen troost en bemoediging toe vanuit het geloof in een almachtige en genadige God die alles nieuw zal maken.

Reacties op 'In Memoriam Henk van Veelen'

Nieuwsarchief > 2005 > mei