Personalia: nieuw raadslid Ermelo

woensdag 24 augustus 2005 10:56

Jan van Eijsden opvolger van Tom Nederveen

Bestuur en fractie van de ChristenUnie Ermelo hebben in Jan van Eijsden de opvolger gevonden van Tom Nederveen, die op 1 september a.s. als nieuwe wethouder aantreedt in het College van B&W van de gemeente Ermelo. Door het vertrek van Ruud van Eijle was de wethoudersfunctie vakant geworden.

Jan van Eijsden is 54 jaar en in het dagelijkse leven Raad van Bestuur van Accolade Zorggroep (Verpleeghuis “De Wijngaard” te Bosch en Duin en de verzorgingshuizen “d’Amandelboom”  te Bilthoven en “Arendshorst” te Assen). Hij is binnen de ChristenUnie en daarvóór het GPV vooral bestuurlijk actief geweest. Zo was hij voorzitter van de GPV-Kiesvereniging in zijn vorige woonplaats Leusden. In de jaren 70 was hij bestuurslid van het Landelijk Verband van GPJC’s (de jongerenorganisatie van het GPV).

Verder was hij o.m. lid van de GPV-schaduwfractie van de Provinciale Staten van Utrecht en de Gemeenteraad van Utrecht. Jan van Eijsden is getrouwd en heeft tien kinderen. Hij woont sinds 1993 in Ermelo. Jan is voorzitter van de ChristenUnie Ermelo. Hij zal deze functie per 1 september neerleggen.

In het land

Reacties op 'Personalia: nieuw raadslid Ermelo'