Nico Schipper kandidaat wethouder ChristenUnie Nunspeet

dinsdag 25 oktober 2005 11:30

Foto Nico SchipperHet bestuur van de ChristenUnie in Nunspeet heeft Nico Schipper naar voren geschoven als kandidaat wethouder voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. Na het besluit van de huidige wethouder Theo van Ledden om zich niet meer beschikbaar te stellen voor een tweede periode heeft het bestuur na een uitgebreide selectieprocedure gekozen voor de in Nunspeet woonachtige voorlichter van de Tweede Kamerfractie en rechterhand van André Rouvoet.

De noodzaak om een nieuwe wethouderskandidaat te zoeken kwam na het besluit van Theo van Ledden om zich niet beschikbaar te stellen voor een eventuele tweede termijn. Van Ledden oefent het wethouderschap met veel plezier uit en geniet brede waardering voor de manier waarop hij zijn rol als lokale bestuurder invult. Toch heeft hij na de vraag van het bestuur om zich wederom beschikbaar te stellen vanwege persoonlijke omstandigheden besloten om hiervan af te zien.

Nico Schipper (41) is voorzitter van de kiesvereniging van de ChristenUnie in Nunspeet en in het dagelijks leven werkzaam als voorlichter van de tweede kamerfractie van de ChristenUnie in Den Haag. In die functie is hij adviseur en woordvoerder van fractievoorzitter André Rouvoet en de andere Kamerleden.  Met Nico Schipper beschikt de ChristenUnie in Nunspeet over een politiek en bestuurlijk zwaargewicht die op lokaal, regionaal en landelijk niveau het klappen van de zweep kent.

Ondanks het feit dat hij zijn huidige werk met erg veel plezier doet stelt Nico Schipper zich toch beschikbaar als kandidaat wethouder in Nunspeet, al was het geen gemakkelijke beslissing. Nico zegt hierover: “Als het erop aankomt zal het niet meevallen om mijn werk in Den Haag los te laten. André Rouvoet en ik zijn maatjes geworden en het gaat goed met de ChristenUnie. Ik had nog graag de Tweede Kamerverkiezingen in 2007 meegemaakt, maar ik ben naar de beslissing toegegroeid en heb ervaren dat het zo werd geleid”.

Nico Schipper heeft al een beeld van de manier waarop hij het wethouderschap wil invullen, maar waakt ervoor om grote woorden te gebruiken: “Als de verkiezingen en de onderhandelingen voor de ChristenUnie goed verlopen, wil ik deze verantwoordelijke taak graag op me nemen. De RPF en de ChristenUnie hebben in Nunspeet altijd bekwame wethouders geleverd. Ik beleef het als een voorrecht om op een manier die bij mij past in hun spoor verder te gaan”.

In het land

Reacties op 'Nico Schipper kandidaat wethouder ChristenUnie Nunspeet'