Verbod in Winschoten voor circussen met wilde dieren

donderdag 22 december 2005 10:57

Winschoten schrijft geschiedenis met aanpassing van de Algemene Plaatselijke Verordening met een verbod voor circussen met wilde dieren. De motie ingediend door de fractie van de ChristenUnie op 28 sept. jl heeft toch succes gehad. De raad van Winschoten heeft met 11 stemmen voor en 5 tegen, niet het tegenadvies van B&W opgevolgd. Daarmee is Winschoten de eerste Nederlandse gemeente die een verbod heeft voor circussen met wilde dieren.

De dierenbescherming heeft meerdere keren informatie aan commissie en raad gegeven. Maar ook 110 inwoners uit de Parkwijk hebben met hun bijdrage een petitie, meegewerkt aan het succes voor dit besluit. Ammy van Eerden van de ChristenUnie is erg blij met dit besluit en zegt ronduit dat de voors en tegens over en weer zijn gewikt en gewogen. Dat het verbod er nu toch gekomen is vinden wij absoluut getuigen van een raad die voor deze keuze staat. Geen wilde dieren meer in een circus in Winschoten. We hopen dat er meer gemeenten ons zullen volgen en zo wilde dieren niet langer meer voor ons plezier worden gebruikt.
In het land

Reacties op 'Verbod in Winschoten voor circussen met wilde dieren'