Rouvoet scheurt alle rivalen eruit

topbanner racegamemaandag 17 mei 2010 11:11

De campagnestrategen van de ChristenUnie hebben iets nieuws bedacht: de Rouvoet Racegame. In dat computerspel moet de speler het als CU-kopman André Rouvoet in een autorace opnemen tegen andere lijsttrekkers.

De campagnestrategen van de ChristenUnie (CU) hebben iets nieuws bedacht: de Rouvoet Racegame. In dat computerspel moet de speler het als CU-kopman André Rouvoet in een autorace opnemen tegen andere lijsttrekkers. Het parcours loopt door heel Nederland en eindigt bij de stembus. Het Rouvoet-poppetje rijdt in een milieuvriendelijke hybride, zijn rivalen niet, zelfs niet GroenLinks-leider Halsema. De uitslag van het spel staat vast: de ChristenUnie wint. Racen als de lijsttrekker van een andere partij is niet mogelijk. “De boodschap is: met de ChristenUnie win je altijd”, verduidelijkt campagneleider Shahied Badoella. “We willen de gamer plezieren. En de gamer wil winnen.” Maar zoekt de gamer ook niet enige uitdaging in een spel? “Zeker”, beaamt Badoella, “de gamer wil ook een stukje obstakel.” Daarin voorzien de borden met standpunten en verkiezingskreten op en langs het circuit. De racewagen van Rouvoet expres laten crashen, kan dan weer niet. Met het spel hoopt de ChristenUnie vooral jongeren kennis te laten maken met de partij. Of dat lukt, is afwachten; in ‘normale’ games zit nogal wat spektakel, geweld en visueel vernuft. Badoella: “We maken dit spel niet voor de game-industrie, maar als onderdeel van de een politieke campagne.” Het spel is nog niet af.

Bron: Metro - 17 mei 2010 (Niels Rigter)

Archief > 2010 > mei