ChristenUnie wil aanpassing Winkeltijdenwet

2008_Ortega_610_RubenTimman_2donderdag 05 augustus 2010 10:25

Tweede Kamerlid Cynthia Ortega heeft grote moeite met de uitspraak van het gerechtshof, dat Woonboulevard Alexandrium in Rotterdam iedere zondag open mag zijn. Omdat de stad als geheel een toeristische bepaling heeft, kan een winkelcentrum ver buiten het desbetreffende 'toeristisch gebied' meeliften op de ruime zondagsopening.

Cynthia Ortega: ,,Deze uitspraak laat duidelijk zien dat er een weeffout in de Winkeltijdenwet zit die we snel moeten aanpakken. Anders staan alle deuren wagenwijd open voor een versnelde introductie van de 24-uurs economie, met grote gevolgen voor de zondagsrust, de positie van (vrijwillige) medewerkers en kleine winkeliers die het niet kunnen bolwerken om zeven dagen per week open te zijn. En dat nota bene in een gebied waar amper toeristen komen, dit is nooit wat we met de Winkeltijdenwet hebben beoogd."

Ortega dient schriftelijke vragen in bij de minister van Economische Zaken en dringt aan op wederom een aanpassing van de Winkeltijdenwet.

Cynthia Ortega

Reacties op 'ChristenUnie wil aanpassing Winkeltijdenwet'