Senatoren Schuurman, De Boer en Lagerwerf nemen afscheid

201003-Eerste Kamerleden1-610x192dinsdag 31 mei 2011 15:48

ChristenUnie-senatoren Egbert Schuurman, Remmelt de Boer en Flora Lagerwerf hebben vandaag afscheid genomen van hun werk in de Eerste Kamer. "We raken 36 jaar ervaring kwijt als fractie. We gaan elk van hen missen. Ze hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan een helder christelijk politiek geluid, ook in deze Kamer.", aldus senator Roel Kuiper tijdens een bijzondere fractievergadering.

Ook de voorzitter van de Eerste Kamer prees de vertrekkende leden van de ChristenUnie-fractie tijdens de laatste plenaire vergadering. Hij wees op de imposante bijdragen van Egbert Schuurman en het op zijn aandringen ingestelde parlementaire onderzoek naar privatisering. Van Remmelt de Boer werd zijn passionele inzet voor de vrijheid van onderwijs in herinnering geroepen. Flora Lagerwerf kreeg onder andere lof toegezwaaid voor haar inzet voor bewoners van de BES-eilanden, om hen een eigen afwegingsruimte te geven rondom abortus en andere ethische kwesties.

Volgende week, dinsdag 7 juni, zullen de leden van de nieuwe Eerste Kamer worden geïnstalleerd. De ChristenUnie-fractie bestaat dan uit Roel Kuiper en Peter Ester.

Bekijk hier de afscheidsspeech van Egbert Schuurman op ChristenUniecongres (14 mei 2011)

Eerste Kamer
Egbert Schuurman