Pleidooi Verhagen komt voor publieke omroep te laat

vrijdag 21 april 2006 15:38

De ChristenUnie betreurt het dat het CDA nu pas tot inkeer is gekomen. In feite is het pleidooi van Maxime Verhagen mosterd na de maaltijd. Vorig jaar zijn er verschillende mogelijkheden geweest om de situatie zoals die nu is te voorkomen, maar die zijn toen niet aangegrepen. Het wetsvoorstel dat omroepvoorzitters op afstand plaatste en de publieke omroep zelf meer macht gaf, is met steun van het CDA aangenomen.

Daarnaast is een motie van de ChristenUnie-fractie om de publieke omroep meer financiële ruimte te geven nipt verworpen, omdat alleen de coalitiepartijen tegenstemden. Was er op dat moment wel een kamermeerderheid vóór geweest, dan had de situatie er nu heel anders uit kunnen zien voor de publieke omroep. Maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Als het CDA met voorstellen komt om de positie van de omroepverenigingen te versterken en de publieke omroep meer zekerheid te geven, dan werkt de ChristenUnie graag mee.
Arie Slob

Reacties op 'Pleidooi Verhagen komt voor publieke omroep te laat'