Schriftelijke vragen Gert-Jan Segers en Carla Dik-Faber inzake de aanpak van drugsafval

vrijdag 04 juli 2014 00:00

Onderwerp:   De aanpak van drugsafval

Kamerstuk:    2014Z13034

Datum:           4 juli 2014

Vraag 1

Kent u het bericht «Opstelten: geen geld voor opruimen van gedumpt drugsafval»? 1)

Vraag 2

Welke wettelijke beperkingen zitten er aan het voorstel van de provincie Noord-Brabant om een waarborgfonds te vormen voor grondeigenaren die slachtoffer zijn van gedumpt drugsafval en dit fonds te voeden uit de opbrengsten van de Plukze-wetgeving?

Vraag 3

Bent u bereid met een wetsvoorstel te komen dat deze beperkingen opheft om zo de grondeigenaren tegemoet te komen? Zo nee, welke andere oplossingen ziet u voor de dekking van de schade van de grondeigenaren?

Vraag 4

Heeft u zicht op de kosten van het opruimen van drugsafval in de jaren 2012 en 2013?

1) Omroep Brabant, 22 mei 2014, http://www.omroepbrabant.nl/?news/211509812/Opstelten+geen+geld+voor+opruimen+van+gedumpt+drugsafval.aspx

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl.

« Vorige Volgende »

september 2021