Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Start van een nieuw seizoen

Beste ##firstname## ##insertion## ##lastname##,

It giet oan! Na een mooie vakantie en een zomer waarin ik m'n boek - 'Hoop voor een verdeeld land' - heb kunnen afschrijven, is het Haagse Kamerwerk weer begonnen. Het gaat er in dit belangrijke jaar voor ons als fractie op aan komen. Om ook nu geloof een stem te geven door:

• goede keuzes voor onze kinderen.
  • zorgen dat ook echt alle mensen meetellen en kunnen meedoen.
  • opkomen voor vrijheid van godsdienst en onderwijs.

Ik geef u graag de kans om geregeld over m'n schouder mee te kijken. Dan ziet u als eerste de cover van m'n boek:

Als tweede wil ik u uitnodigen om mij nu ook via Facebook te volgen. Ik deel daar ervaringen uit Den Haag en het land, maar ook wat (en Wie) me inspireert. Van harte welkom! Klik op de link en dan 'Vind ik leuk' om op de hoogte te blijven. En nodig gerust anderen uit om hetzelfde te doen.

www.facebook.com/gertjansegersCU

Met een hartelijke groet,

Gert-Jan Segers
Fractievoorzitter ChristenUnie Tweede Kamerfractie

Onze inzet in het komende jaar

Het parlementaire jaar is weer begonnen. De maanden richting de Kamerverkiezingen. En mocht u denken dat de het kabinet is uitgeregeerd en er in Den Haag niet meer zoveel te doen is; de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie gaat met veel energie en inzet zich inzetten voor wat wij met elkaar belangrijk vinden: stem geven aan ons geloof.

Hier vertellen onze Tweede Kamerleden waar zij de komende tijd mee aan de slag gaan.

Laatste kans om onze petitie 'Géén toetreding of visumvrij reizen voor Turkije' te tekenen

Aan het begin van dit reces is de ChristenUnie een petitie gestart naar aanleiding van de situatie in Turkije. Inmiddels hebben bijna 25 duizend mensen de petitie ondertekend! In de komende weken willen we deze petitie aanbieden aan minister Koenders, om hem zo te overtuigen van de noodzaak om nu een grens te trekken.

Heeft u de petitie al ondertekend? Het kan nog!

Ondertekenen

De Week van het Leven

We zijn allemaal uniek gemaakt door Hem die leven geeft. Daarom komen we als christenen eensgezind op voor ál het leven, óók als dat leven nog niet geboren is. Want het ongeboren leven lijkt zo vaak vergeten te worden, 1 op de 7 zwangerschappen eindigt in een abortus.. Hoe kunnen we dat dramatische getal verminderen?
Via de unieke crowdfundactie 'Week van het Leven' willen we dit in november in heel Nederland groots onder de aandacht brengen.

Doe jij met ons mee? Kijk op www.weekvanhetleven.nl wat je kan doen.

The Justice Conference in Nederland: 12 november

The Justice Conference komt op 12 november naar Nederland! Tijdens deze conferentie spreken internationale en Nederlandse sprekers als Shane Claiborne, Andrew White, Gert-Jan Segers en Ruth Padilla over opstaan tegen onrecht. We willen nieuwe ideeën op doen, elkaar inspireren met hoopvolle voorbeelden en meebouwen aan een brede beweging die strijdt tegen onrecht.

Bekijk hier een mooie promovideo

Het event wordt georganiseerd door Tear, met als partners de ChristenUnie, IJM, de CHE en Micha Nederland.

Bestel je kaartje alvast op https://justiceconference.tear.nl/

Warmlopen voor de campagne

Meer dan 200 ChristenUnie bestuurders en bestuursleden waren zaterdag 3 september aanwezig voor de Inspiratiedag voor de aanstaande campagnes. Met deze lokale krachten dachten we na over de inzet van de ChristenUnie en de vele manieren hoe we ons verhaal op de kaart kunnen zetten.

Binnenkort kan iedereen die de ChristenUnie een warm hart toedraagt zich aanmelden via een speciale pagina op de website om een rol - klein of groot - te spelen in de campagne. We hopen dat veel van u mee doen met onze campagne van hoop!

Nieuwe initiatiefnota ChristenUnie & PvdA: meer zeggenschap over eigen omgeving

Nederlanders moeten meer te zeggen krijgen over hun eigen omgeving. Dat bepleiten de fractievoorzitters Diederik Samsom (PvdA) en Gert-Jan Segers (ChristenUnie) in een initiatiefnota die in augustus is ingediend.

CU Tweede Kamerlid Eppo Bruins in wetenschappelijke top 3 ScienceGuide

Het nieuwsmagazine voor de wetenschap ScienceGuide geeft Tweede Kamerlid Eppo Bruins een plek in de top 3 op de jaarlijkse ScienceGuide ranglijst. Op de lijst staan ‘grote inspiratoren, krachtfiguren en durvers voor het hoger onderwijs en onderzoek.’

Onze reactie op de CPB-cijfers

Fractievoorzitter Gert-Jan Segers: ,,De ChristenUnie wil dat het kabinet de koopkracht gaat versterken van mensen die het financieel niet makkelijk hebben, zoals chronisch zieken, gehandicapten, eenverdieners en gezinnen met een laag inkomen.

'Pak toename illegale prostitutie aan'

De ChristenUnie wil dat het kabinet steviger optreedt tegen de groeiende illegale prostitutie. Vorige week luidde de politie in Oost-Nederland in de Stentor de noodklok over een sterke stijging van illegale sekswerkers.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts