Dossier - Mensenrechten

Nieuwsoverzicht - Mensenrechten

Nehemia gemeente uit kerkgebouw gezet

NehemiagemeenteHelmonddinsdag 01 augustus 2017 23:02 Op 15 juli 2017 schreef de ChristenUnie Helmond de volgende brief aan het Helmondse College van B&W en de Gemeenteraad.   Geacht College van B&W en Gemeenteraad van Helmond Met grote verbazing ... lees verder

Peter van Dalen roept Polen en Europese Commissie op Noord-Koreaanse dwangarbeid tegen te gaan

Noord Koreawoensdag 26 april 2017 14:19 "De steeds terugkomende berichten over Noord-Koreaanse dwangarbeid maken mij ernstig zorgen. We weten dat een paar jaar geleden alleen al in Polen honderden Noord-Koreanen op scheepswerven werkten, maar hun loon moesten afstaan aan Grote Leider Kim Jong-un. Die laatste eet er goed van en financiert er zijn kernwapenprogramma mee. Helaas is niet duidelijk hoeveel Noord-Koreanen op dit moment gedwongen in Europa werken. Ik wil duidelijkheid zodat we, indien nodig, gericht actie kunnen ondernemen", aldus Peter van Dalen (Europarlementariër ChristenUnie-SGP). Hij stelde er de volgende vragen over: lees verder

Eindhoven redt orgel alleen als pastoor 'verdraagzamer wordt'

kerkcathwoensdag 30 november 2016 21:02 Dagblad Trouw - Een van Brabants meest imposante kerkorgels is slachtoffer van een politieke gijzeling. De gemeente Eindhoven wil de restauratie van het orgel van de lokale Catharinakerk alleen ... lees verder

Voorzitter verbiedt verder te spreken over Turkse christenen

nundonderdag 14 juli 2016 09:12 Voor de ChristenUnie was de bouw van een nieuwe Turkse moskee een goede gelegenheid om aandacht te vragen voor christenen in Turkije. Turkije staat op plek 45 in de internationale ranglijst van christenvervolging. lees verder

Voordewind organiseert schrijfactie voor mensenrechten

voordewind-banner-5-944x390woensdag 09 december 2015 17:39 ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind organiseert morgen de schrijfactie van Amnesty International in de Tweede Kamer. Op de Dag van de Mensenrechten - 10 december - doen wereldwijd op verschillende plekken mensen mee aan de schrijfmarathon van Amnesty International. Aan één stuk door worden brieven geschreven voor mensenrechtenverdedigers. lees verder

Overig nieuws