Dossier - Milieu

Nieuwsoverzicht - Milieu, energie, volksgezondheid en voedselveiligheid

Veilige jaarwisseling vraagt om Zwols vuurwerkbeleid

vuurwerk2019.jpgdinsdag 04 juni 2019 18:14 Veel Zwollenaren vieren de jaarwisseling traditioneel met familie, vrienden of buren, oliebollen èn vuurwerk. Maar juist door dat vuurwerk is het niet voor iedereen een feestje. Elk jaar weer ... lees verder

Zonneparken in Steenwijkerland

zonnepark.jpgwoensdag 29 mei 2019 20:19 In Steenwijkerland kunnen vanaf nu vergunningen aangevraagd worden voor zonneparken. De gemeenteraad van Steenwijkerland heeft ingestemd met het beleidskader voor zonneparken. Het gaat in deze eerste fase om 125 hectare. Binnen Steenwijkerland zijn onze Natura 2000-gebieden en weidevogelgebieden hiervan uitgesloten. lees verder

Bijdrage ChristenUnie/SGP aan debat Kadernota Duurzaamheid

Pieter Grinwisdonderdag 16 mei 2019 17:32 Hieronder leest u de bijdrage van Pieter Grinwis aan het debat over de Kadernota Duurzaamheid. lees verder

Naar een nieuw afvalbeleid.

afval.jpgvrijdag 26 april 2019 09:30 In de gemeente Midden-Groningen wordt er nu nog op verschillende manieren omgegaan met afval. De gemeente is verplicht om het afvalbeleid te harmoniseren. De afgelopen maanden is er een intensief traject geweest met inspraak van inwoners. de ChristenUnie is blij met de gekozen aanpak. lees verder

ChristenUnie/SGP: buurt- of thuisbatterij oplossing voor ‘wiebelstroom’

zonnepanelen.jpgwoensdag 27 maart 2019 17:30 De duurzaamheidsnota van wethouder Van Tongeren (GroenLinks) die donderdagochtend wordt besproken staat vol mooie ambities, maar het ‘hoe’ en ‘wanneer’ blijft bij veel voornemens vaag. Teleurstellend, vindt fractievoorzitter Pieter Grinwis. “Neem de plannen voor slimme energieopslag. Ik pleit al jaren voor buurtbatterijen in onze stad, waarmee mensen hun eigen opgewekte stroom kunnen opslaan. De wethouder benoemt het als goed idee, maar gaat er vervolgens niet mee aan de slag.” lees verder

Overig nieuws