Dossier - Milieu

Nieuwsoverzicht - Milieu, energie, volksgezondheid en voedselveiligheid

Bomenkap IJsselstein - kwalijke gang van zaken

Boom.jpgzaterdag 05 februari 2022 11:03 We zijn onaangenaam verrast dat na de kaalslag aan de Utrechtseweg er nu tientallen bomen moeten wijken aan de Alexanderdijk, Poortdijk en Randdijk. Bewoners zijn niet op tijd geïnformeerd of ... lees verder

Energiek provinciefilmpje

donderdag 09 december 2021 11:10 filmpje van werkbezoek van provinciale statenleden in Heerde lees verder

Motie groen Kadijken met meer bomen tegen hittestress

Groen_Kadijken2.jpegmaandag 22 november 2021 22:23 Graag willen wij buitengebieden zoals Kadijken verder vergroenen en meer bomen planten langs de tot nog toe kale wegen en hier en daar op een veldje. Dit vinden wij belangrijk om onder meer hittestress tegen te gaan tijdens warme perioden. Daarvoor hebben wij een motie ingediend. lees verder

Monumentale Kastanjes van de Boksewei gered door afwatering

Boksewei_winter.JPGmaandag 24 mei 2021 21:38 Onder de prachtige Kastanjes bij De Boksewei was er lange tijd een groot meer afgelopen winter.
Begin februari heeft onze fractie aan de bel getrokken bij de wethouder en daarop is actie ondernomen. lees verder

Initiatiefvoorstel Maak het duurzaam aangenomen

Voorkant Maak het duurzaamdonderdag 20 mei 2021 22:50 Vandaag is in de raadsvergadering het initiatiefvoorstel "Maak het duurzaam" aangenomen. Ruim 1,5 jaar geleden diende (inmiddels oud-raadslid) Pieter Grinwis dit voorstel in om niet alleen maar te focussen op duurzaam vervoer, maar ook op duurzame infrastructuur. "In het duurzaamheidsbeleid gaat het eigenlijk nooit over onze infrastructuur: het asfalt waar fietsen en auto’s over moeten rijden en de bushaltes waar de reizigers moeten uitstappen. Wat mij betreft moesten we het daar ook eens over hebben, want ook dáár kan het schoner en duurzamer. Van fietspaden die gemaakt zijn van gerecycled plastic tot bus- en tramhokjes met een groen dak, er zijn opties te over.” lees verder

Overig nieuws