Nieuwsoverzicht

RSS icon linking to RSS overview

Bijdrage Peter Ester aan debat over tijdelijke wet taakverwaarlozing Sint Eustatius

Foto Peter Ester - hoge resolutiedinsdag 06 februari 2018 19:33 Vandaag debatteerde de Eerste Kamer onder andere over de tijdelijke wet taakverwaarlozing Sint Eustatius. Senator Peter Ester betreurt het zeer dat dit verstrekkende wetsvoorstel, deze radicale bestuurlijke ingreep noodzakelijk is. Hij is van oordeel dat deze ingreep helaas onvermijdelijk is geworden. Hier kunt u zijn gehele bijdrage aan dit debat nalezen. lees verder
Koninkrijksrelaties
Peter Ester

Bijdrage Roel Kuiper aan debat over orgaandonatie

Roel Kuiper voor Eerste Kamer gebouwdinsdag 30 januari 2018 16:11 Vandaag spreekt de Eerste Kamer over het al dan niet invoeren van een nieuw systeem van donorregistratie. Lees hier de bijdrage van senator Roel Kuiper aan dit debat. lees verder
Roel Kuiper

Opinie Roel Kuiper: orgaandonatie moet vrijwillig blijven

20180130 Opinie Roel Kuiper inzake orgaandonatiedinsdag 30 januari 2018 10:29 Vandaag spreekt de Eerste Kamer over het al dan niet invoeren van een nieuw systeem van donorregistratie. In aanloop naar dat debat schreef senator en fractievoorzitter Roel Kuiper een opiniebijdrage, die gisteren geplaatst is in het Nederlands Dagblad. Deze kunt u hier lezen. lees verder
Roel Kuiper

Kabinet: wettelijke regels tegen verplichte openstelling

Winkelstraat.jpgzaterdag 27 januari 2018 11:32 Het kabinet wil wettelijke regels om te voorkomen dat winkels verplicht zijn om op zondag open te gaan, bijvoorbeeld als een vereniging van eigenaren besluit de winkeltijden aan te passen. ... lees verder

OD-Ranglijst Christenvervolging 2018

IMG_8191vrijdag 19 januari 2018 16:33 “ Vervolging van christenen neemt wereldwijd toe”

Helaas neemt wereldwijd de vervolging van christenen toe. Een op de twaalf christenen heeft te maken met zware tot extreem-zware geloofsvervolging”, zegt Open Doors International bij de presentatie van de Ranglijst Christenvervolging 2018. lees verder
Eurofractie
Europese Verkiezingen