Nieuwsoverzicht

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Europese Verkiezingen'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Stemverklaring over het rapport Sargentini inzake de situatie in Hongarije

zijaanzicht vlaggen tourwoensdag 12 september 2018 19:40 Vandaag is in het Europees Parlement in Straatsburg gestemd over het rapport Sargentini inzake de situatie in Hongarije. Peter van Dalen heeft zich onthouden op dit rapport en legt hier uit waarom: lees verder
Europese Verkiezingen

"Zeer content met internationale studie van ICES over de pulskorvisserij"

IMG_4016donderdag 31 mei 2018 09:38 "Het advies van ICES is van groot belang voor de NL-visserij en voor de EU-onderhandelingen. Het laat zien dat pulskorvisserij minder schade aan natuur en milieu brengt dan boomkor. Dat toont opnieuw de duurzaamheid van de pulsmethode aan”, zegt Peter van Dalen. lees verder
Harderwijk

Privacy is belangrijk, de nieuwe AVG-wet

verhoor-mark-zuckerberg-bij-europees-parlement-toch-via-livestreamdinsdag 22 mei 2018 16:13 Vandaag is Facebook-baas Mark Zuckerberg op bezoek in Brussel. Hij zal onder andere moeten uitleggen hoe Facebook de nieuwe Europese privacywet gaat naleven. Die treedt vrijdag in werking. De wet heet officieel de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), of in het Engels: General Data Protection Regulation (GDPR). Die is twee jaar geleden in het Europees Parlement goedgekeurd. lees verder
Harderwijk

OD-Ranglijst Christenvervolging 2018

IMG_8191vrijdag 19 januari 2018 16:33 “ Vervolging van christenen neemt wereldwijd toe”

Helaas neemt wereldwijd de vervolging van christenen toe. Een op de twaalf christenen heeft te maken met zware tot extreem-zware geloofsvervolging”, zegt Open Doors International bij de presentatie van de Ranglijst Christenvervolging 2018. lees verder
Eurofractie

Toch akkoord over Noordzee Meerjaren beheersplan visserij

IMG_4006vrijdag 08 december 2017 10:32 Donderdagmiddag 7 december startte de vierde onderhandeling over het Noordzee Meerjaren beheersplan visserij tussen het Europees Parlement, Raad en de EU Commissie (de zogenoemde Triloog). Het was een buitengewoon pittige en een uitzonderlijk langdurige onderhandeling. lees verder
Eurofractie

Overig nieuws