Nieuwsoverzicht

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Eerste Kamer'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Bijdrage Peter Ester aan debat over tijdelijke wet taakverwaarlozing Sint Eustatius

Foto Peter Ester - hoge resolutiedinsdag 06 februari 2018 19:33 Vandaag debatteerde de Eerste Kamer onder andere over de tijdelijke wet taakverwaarlozing Sint Eustatius. Senator Peter Ester betreurt het zeer dat dit verstrekkende wetsvoorstel, deze radicale bestuurlijke ingreep noodzakelijk is. Hij is van oordeel dat deze ingreep helaas onvermijdelijk is geworden. Hier kunt u zijn gehele bijdrage aan dit debat nalezen. lees verder
Koninkrijksrelaties
Peter Ester

Bijdrage Roel Kuiper aan debat over orgaandonatie

Roel Kuiper voor Eerste Kamer gebouwdinsdag 30 januari 2018 16:11 Vandaag spreekt de Eerste Kamer over het al dan niet invoeren van een nieuw systeem van donorregistratie. Lees hier de bijdrage van senator Roel Kuiper aan dit debat. lees verder
Roel Kuiper

Opinie Roel Kuiper: orgaandonatie moet vrijwillig blijven

20180130 Opinie Roel Kuiper inzake orgaandonatiedinsdag 30 januari 2018 10:29 Vandaag spreekt de Eerste Kamer over het al dan niet invoeren van een nieuw systeem van donorregistratie. In aanloop naar dat debat schreef senator en fractievoorzitter Roel Kuiper een opiniebijdrage, die gisteren geplaatst is in het Nederlands Dagblad. Deze kunt u hier lezen. lees verder
Roel Kuiper

Bijdrage Mirjam Bikker aan debat over wetsvoorstellen gedwongen zorg

Mirjam Bikker - Foto: Rufus de Vries/ChristenUniedinsdag 16 januari 2018 13:44 De eerste vergaderdagen van 2018 in de Eerste Kamer stonden in het teken van het debat over de uitgebreide en complexe wetsvoorstellen gedwongen zorg. Senator Mirjam Bikker vertolkte in een evenwichtige bijdrage haar zorgen over de uitvoerbaarheid van deze ingewikkelde wetten: "De meest kwetsbare mensen in ons land verdienen hele goede zorg. Het zou jammer zijn als ingewikkelde wetten daar een belemmering voor zijn. Ik ben blij dat het kabinet aan de slag gaat met alle betrokkenen in de zorg om dwang te verminderen en de zorg te verbeteren." De wetten worden per 1 januari 2020 van kracht. Bikker was blij dat haar pleidooi bij de bewindspersonen gehoor vond om de implementatie een jaar te verlengen.

Lees hier haar volledige bijdrage. lees verder
Mirjam Bikker
Zorg, Welzijn & Sport

Bijdrage Peter Ester aan debat over Wet zorgplicht kinderarbeid

Kleding slavenarbeid.jpgwoensdag 20 december 2017 10:07 De laatste vergaderdag van het kalenderjaar in de Eerste Kamer stond vooral in het teken van het debat over de initiatiefwet van het Tweede Kamerlid Kuiken (PvdA). Senator Peter Ester vertolkte in een afgewogen bijdrage zijn positieve grondhouding tegenover dit voorstel om het wijdverbreide probleem van kinderarbeid niet te laten voor wat het is, maar aan te pakken. Tegelijk had hij ook de nodige uitvoeringsvragen.

Hier kunt u de bijdrage van Peter Ester terugkijken en -luisteren: https://www.eerstekamer.nl/debat_gemist_video?vergaderingid=vkjbo8sjwwy7&guid=bc33289c-96a0-46db-806b-5a54c7b99311&sprkguid=c148b9d3-fbc7-47b2-a0c2-458a5c606774&autostart=1

En onderstaand kunt u zijn bijdrage nalezen. lees verder
Fair Trade
Peter Ester