Nieuwsoverzicht

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'PerspectieF'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Carla Dik en jurylid Heel Holland Bakt in gesprek over strijd tegen sluipsuikers

carla-dik-faberAPR_2405donderdag 04 juni 2015 18:16 Heel Holland Bakt-jurylid Janny van der Heijden en Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber (ChristenUnie) gaan op maandag 8 juni het gesprek aan over gezonde voeding en het gevaar van sluipsuikers – suiker in producten waarvan de consument het niet weet. In het kader van de Collegetour bezoeken zij hiervoor de Wageningen Universiteit. lees verder
Carla Dik
Volksgezondheid

IJmert Muilwijk: "Neutraliteit bestaat niet"

maandag 01 februari 2010 10:28 IJmert Muilwijk noemt zichzelf "een rasidealist die allergisch is voor onrecht". Na de MAVO, HAVO en HBO rondde hij een research master milieukunde af aan de Universiteit Utrecht. Hij is landelijk voorzitter van PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie. Daarnaast is hij actief in een aantal andere besturen, waaronder het Iran Comité, en werkt hij voor een handelsbedrijf dat zich bezighoudt met o.a. notenplantages in Afrika. lees verder
Integratie

Kerstdiner op Scheveningse strand

kerstdiner_scheveningen_perspectiefzaterdag 25 juli 2009 11:39 PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, organiseerde gisteren op het strand een kerstdiner. ,,Met Kerst zijn er veel meer activiteiten voor sociaal geïsoleerde mensen dan in de zomervakantie'', zegt Perspectief-voorzitter IJmert Muilwijk. ,,De lijfspreuk van de coalitie is: 'Samen werken, samen leven'. Met dat samen werken zit het wel goed. Maar het samen leven is lastiger. Uit onderzoek blijkt dat het aantal mensen in een sociaal isolement 1,5 miljoen mensen bedraagt." lees verder
PerspectieF

ChristenUnie demonstreert tegen dictatuur in Wit-Rusland (video)

20090325_belarus_demonstratiedonderdag 26 maart 2009 16:20 De ChristenUnie demonstreerde gisteren samen met jongerenorganisatie PerspectieF en de European Political Movement (ECPM) tegen het dictatoriale regime van president Loekashenko in Wit-Rusland. Wit-Rusland (Belarus) is de laatste dictatuur van Europa. En dat is anno 2009 moeilijk voor te stellen, zei één van de sprekers bij de Wit-Russische ambassade woensdag in Den Haag. lees verder
Esmé Wiegman

Verkiezingsmanifestatie Rogier Havelaar Tilburg

zaterdag 18 november 2006 14:00 Op zaterdagmiddag 18 november houdt Het Brabants Dagblad een verkiezingsmanifestatie in zaal 013 in Tilburg waarbij o.a. Rogier Havelaar en andere bekende politici met elkaar in debat zullen gaan.... lees verder
Rogier Havelaar

Overig nieuws