Nieuwsoverzicht

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Europese bevoegdheden'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

ChristenUnie wil kerntaken EU beter vastleggen

gj_inartikelwoensdag 15 oktober 2014 16:51 Kamerlid Gert-Jan Segers heeft vandaag bij een debat over de komende Eurotop premier Rutte gevraagd om opnieuw te kijken naar de kerntaken van de Unie en naar datgene waar de lidstaten zelf over gaan. lees verder
Gert-Jan Segers

ChristenUnie-SGP schrapt onnodige uitgaven EU

vlag europa tourmaandag 08 september 2014 11:34 Brussel, 8 september 2014 – Bas Belder stelt voor de begroting te verbeteren en onnodige uitgaven van de EU te schrappen. De eurofractie wil snijden in cultuurbeleid en Europese financiering van embryonaal stamcelonderzoek stoppen. lees verder
Europese Verkiezingen

Voltallige Kamer steunt CU/SGP-voorstel schrappen ‘Straatsburg’

europees parlement straatsburgdinsdag 20 mei 2014 16:18 Vanmiddag stemde de gehele Kamer voor een motie van ChristenUnie en SGP om tot één vergaderplaats te komen voor het Europees Parlement. ChristenUnie-Kamerlid Schouten: ,,Het 200 miljoen kostende vergadercircus tussen Brussel en Straatsburg is exemplarisch voor de vervreemding die de burger ervaart. Er is nu een meerderheid in de Tweede Kamer voor een verdragswijziging om dit mogelijk te maken. Het is nu aan het kabinet om dit punt bovenaan op de agenda te zetten tijdens het voorzitterschap van de Europese Unie in 2016.” lees verder
Carola Schouten
Europese Verkiezingen

Europees fonds voor failliete banken? Niet doen!

zijaanzicht vlaggen tourdonderdag 06 februari 2014 13:44 Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) heeft vandaag in het Europees Parlement tegen het Europese afwikkelingsfonds voor failliete banken gestemd. Volgens Van Dalen gaan de Europese burgers met dit fonds opdraaien voor het faillissement van zwakke banken in bij voorbeeld Spanje en Duitsland: lees verder
Europese bevoegdheden

Is EU-burgerschap te koop?

vlag europa tourdonderdag 16 januari 2014 12:10 Malta kondigde onlangs aan iedereen die er 650.000 euro voor over heeft het Maltese burgerschap te geven. Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) maakt zich grote zorgen: lees verder

Overig nieuws