Nieuwsoverzicht

Nieuws met label 'Visserij'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Puls voor alsnog gered

IMG_4006dinsdag 21 november 2017 22:05 Dinsdag 21 november werd er in de visserijcommissie van het Europees Parlement gestemd over het ontwerprapport van de Spaanse rapporteur Mato. Dit rapport behandelt de pulskorvisserij en of puls definitief toegelaten gaat worden of niet. lees verder
Eurofractie
Europese Verkiezingen
Visserij

Peter van Dalen steunt actievoerende vissers

IMG_4210zaterdag 27 augustus 2016 20:50 Vandaag voeren maar liefst 48 visserijkotters de Nieuwe Waterweg op richting Rotterdam. Tien kotters legden aan bij de cruise terminal, waar gebakken vis en flyers werden uitgedeeld. Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie-SGP) voer als lid van de Visserijcommissie van het Europees Parlement mee aan boord van organisator en ‘vlootcommandant’ Job Schot. lees verder
Eurofractie
Europese Verkiezingen

ChristenUnie: snel besluit IJsselmeervisserij nodig

Arie Slob in TKwoensdag 16 april 2014 14:21 Staatssecretaris Dijksma moet snel helderheid geven over de toekomst van de visserij op het IJsselmeer. Dit vraagt de ChristenUnie in de Tweede Kamer. Arie Slob: ,,In maart beloofde de staatssecretaris nog in antwoord op Kamervragen van de ChristenUnie om binnen twee weken te reageren op het Masterplan IJsselmeer." lees verder

Slob: Koop deel IJsselmeervissers uit

Arie Slob 2012donderdag 06 maart 2014 10:46 IJsselmeervissers moet een toekomstperspectief worden geboden. Zij moeten worden gecompenseerd wanneer er langere tijd niet gevist mag worden. Hiervoor pleit de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie naar aanleiding van het advies van de commissie Van Kampen die heeft geadviseerd om de visserij drastisch te beperken gezien de lage visstand. Arie Slob: “Je kunt niet van de vissers vragen drie jaar te stoppen met vissen of zelfs hun hele bedrijf op te doeken zonder dit te compenseren. De lage visstand in het IJsselmeer heeft vele oorzaken en die komen lang niet allemaal door de vissers." lees verder
Visserij

Slob: eindelijk oog voor zorgen vissers

urker vissersbootdonderdag 19 september 2013 11:18 De ChristenUnie is blij dat de brandbrief van de visserijsector vorige week succes heeft gehad. Tweede Kamerlid Arie Slob drong er op aan dat staatssecretaris Dijksma binnen een week ging praten met de sector vanwege dreigende acties. In de sector was het brede gevoel dat de staatssecretaris onvoldoende voor de vissers opkomt en hen met de komende aanlandplicht voor een onmogelijke opgave plaatst. Slob: ,,Nog niet alle zorgen bij de vissers zijn weg. Er zijn nog heel veel vragen over de gevolgen van de aanlandplicht. Maar de staatssecretaris heeft na een goed gesprek nu duidelijk aangegeven samen met de vissers te willen werken aan het verzachten van de gevolgen van de aanlandplicht.” lees verder

Overig nieuws