Nieuwsoverzicht

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Mirjam Bikker'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Bijdrage Mirjam Bikker aan debat over deelname Nederland aan Europees Openbaar Ministerie

Mirjam Bikker 2014zaterdag 07 april 2018 09:04 Dinsdag 3 april debatteerde de Eerste Kamer over de deelname van Nederland aan het Europees Openbaar Ministerie. Hier kunt u de bijdrage van Mirjam Bikker aan dit debat nalezen. lees verder

Bijdrage Mirjam Bikker aan debat over algemene bepaling in de Grondwet

1200px-Plakkaat_van_Verlatinghedinsdag 20 februari 2018 17:49 Vandaag debatteerde de Eerste Kamer over het "Opnemen van een algemene bepaling in de Grondwet". Hier kunt u de bijdrage van Mirjam Bikker aan dit debat nalezen. lees verder

Bijdrage Mirjam Bikker aan debat over wetsvoorstellen gedwongen zorg

Mirjam Bikker - Foto: Rufus de Vries/ChristenUniedinsdag 16 januari 2018 13:44 De eerste vergaderdagen van 2018 in de Eerste Kamer stonden in het teken van het debat over de uitgebreide en complexe wetsvoorstellen gedwongen zorg. Senator Mirjam Bikker vertolkte in een evenwichtige bijdrage haar zorgen over de uitvoerbaarheid van deze ingewikkelde wetten: "De meest kwetsbare mensen in ons land verdienen hele goede zorg. Het zou jammer zijn als ingewikkelde wetten daar een belemmering voor zijn. Ik ben blij dat het kabinet aan de slag gaat met alle betrokkenen in de zorg om dwang te verminderen en de zorg te verbeteren." De wetten worden per 1 januari 2020 van kracht. Bikker was blij dat haar pleidooi bij de bewindspersonen gehoor vond om de implementatie een jaar te verlengen.

Lees hier haar volledige bijdrage. lees verder
Zorg, Welzijn & Sport

Kritische bijdrage Mirjam Bikker aan debat over verlenging naturalisatietermijn

Foto paspoortendinsdag 03 oktober 2017 10:19 Vorige week dinsdag voerde de Eerste Kamer het eerste plenaire debat na het zomerreces. Dat ging over het wetsvoorstel "Verlenging naturalisatietermijn van vijf naar zeven jaar". Senator Mirjam Bikker leverde een kritische bijdrage (hieronder na te lezen). Haar kritiek was dermate fundamenteel, dat de ChristenUnie-fractie in de Eerste Kamer vandaag tegen het wetsvoorstel zal stemmen. lees verder