Joël Voordewind

Stop toetredingsgesprekken en visumvrij reizen Turkije (opiniestuk Trouw)

nb turkije vierkantdonderdag 28 juli 2016 Nu president Erdogan de tegencoup heeft ingezet zal de EU een duidelijke, rode lijn moeten trekken. Dit kan en mag niet zonder gevolgen blijven. lees verder
Gert-Jan Segers

ChristenUnie start petitie tegen EU-toetreding en visumvrij reizen Turkije

nb turkije vierkantmaandag 18 juli 2016 De ChristenUnie start vanavond een petitie tegen visumvrij reizen van Turkije naar de Europese Unie en toetreding van Turkije tot de EU. lees verder
Buitenlands beleid

Joël Voordewind op reis door Turkije (foto's)

WhatsApp-Image-20160711 (3)dinsdag 12 juli 2016 De afgelopen dagen is Joël Voordewind in Turkije op reis geweest om met eigen ogen te zien hoe vluchtelingen daar worden opgevangen. lees verder
Vluchtelingen

ChristenUnie: ‘Geen particuliere beveiliging op schepen, wel kleinere teams met mariniers’

Joël Voordewind - Foto: Anne-Paul Roukemavrijdag 08 juli 2016 De Tweede Kamer wil dat kleinere, flexibelere teams van defensie worden ingezet om Nederlandse schepen te beschermen tegen piraterij. Een motie van ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind hierover werd donderdag aangenomen. Daarmee komt er nu geen particuliere beveiliging op schepen. lees verder
Defensie

Teleurstelling over brief Koenders over Armeense genocide

800px-Genocide_2011_3woensdag 06 juli 2016 De ChristenUnie-fractie is zeer teleurgesteld over de laatste brief van Minister Koenders over de Armeense genocide. lees verder

Video: reis naar Egypte (oktober 2013)

Oudere nieuwsberichten