Start

Carla Dik-Faber: aangekondigde verruiming van de embryowet stap te ver

embryo-selectie_610x192vrijdag 27 mei 2016 Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber: ,,Voor de ChristenUnie verdient ook het prille leven bescherming. Juist in een tijd waarin de medische ontwikkeling vooruit snelt en de roep om een verruiming van de huidige embryowet klinkt is het van belang dit uitgangspunt te onderstrepen. Het instrumenteel gebruik van embryo's druist in tegen de menselijke waardigheid. Het doel rechtvaardigt niet alle middelen en ontneemt ook het zicht op andere oplossingen. De ChristenUnie wil inzetten op veelbelovend alternatief onderzoek en wil vasthouden aan de huidige wet die het kweken van embryo’s toestaat om een zwangerschap mogelijk te maken. De voorgestelde stap is een stap te ver. Ik zal de minister vragen om met het wetsvoorstel ook een onderzoek naar alternatieven naar de Kamer te sturen." lees verder
Carla Dik

Asielzoekers Burundi voorlopig niet uitgezet

Joël Voordewind - Foto: Anne-Paul Roukemadonderdag 26 mei 2016 17:04 Asielzoekers uit Burundi worden voorlopig niet uitgezet vanwege de oorlogssituatie in het land. Die toezegging deed staatssecretaris Klaas Dijkhoff vandaag op vragen van ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind. Voordewind pleitte al eerder om in individuele situaties uitzetting op te schorten. lees verder
Buitenlands beleid
Joël Voordewind
Vluchtelingen

Reactie Gert-Jan Segers op rapport commissie Oosting over 'Teevendeal'

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemawoensdag 25 mei 2016 11:58 Fractievoorzitter Gert-Jan Segers: ,,De commissie Oosting schetst een ontluisterend beeld van de ambtelijke top van het ministerie van Veiligheid en Justitie. lees verder
Gert-Jan Segers
Justitie

Klimaatakkoord niet opzij voor TTIP en CETA

Carla Dik-Faber - Foto: Anne Paul Roukemawoensdag 25 mei 2016 11:18 Overheden die het Klimaatakkoord uitvoeren, mogen niet via internationale arbitragetribunalen door bedrijven worden aangeklaagd op basis van handelsverdragen als TTIP en CETA. Dat vindt een meerderheid in de Tweede Kamer. Een motie van ChristenUnie-Kamerlid Carla Dik-Faber en GroenLinks-Kamerlid Jesse Klaver haalde een meerderheid. lees verder
Carla Dik
Klimaat