Start

Vrij Nederland zomerrapport: Carla Dik winnaar, Carola Schouten derde

Vrij Nederland 3woensdag 24 juni 2015 11:58 ChristenUnie-Kamerlid Carla Dik-Faber is de meest effectieve parlementariër van het afgelopen jaar. Dat concludeert Vrij Nederland in haar jaarlijkse onderzoek naar de beste Tweede Kamerleden. Dik-Faber scoort een 10. Carola Schouten, eveneens Kamerlid voor de ChristenUnie, staat met een 9,7 op de derde plek. lees verder
Carla Dik
Carola Schouten

Reactie ChristenUnie op Grieks referendum

Arie-slob-banner-4-944x390maandag 06 juli 2015 Fractievoorzitter Arie Slob: ,,Het Griekse nee plaatst de EU voor de grootste uitdaging sinds de val van de Muur. Het komt nu aan op wijsheid en het zetten van concrete stappen. Een gecontroleerde uittreding in combinatie met schuldsanering en economische herstructurering is voor de langere termijn het meest duurzaam." lees verder
Arie Slob

Kamer stuurt kabinet weer naar cao-tafel politie en ambtenaren

Arie-slob-banner-3-944x390donderdag 02 juli 2015 23:14 De ChristenUnie heeft met een Kamermeerderheid aan partijen een motie ingediend waarin het kabinet wordt gehouden aan haar eigen belofte dat de nullijn gaat verdwijnen en de inkomens van leraren, politieagenten, militairen en anders overheidspersoneel weer gaan meestijgen met de loonontwikkeling in de markt. Voor 1 september wil de Kamer geïnformeerd worden over de voortgang. lees verder
Arie Slob

Overlevenden holocaust behouden AOW

voordewind-banner-1-944x390donderdag 02 juli 2015 23:10 Vanavond heeft een ruime Kamermeerderheid de ChristenUnie/SGP motie gesteund waarin de regering wordt opgeroepen een beleidswijziging aan te passen. Door dit beleid, dat per 1 januari 2016 ingaat, zullen AOW'ers gekort worden wanneer ze gaan wonen in bepaalde gebieden waarvan de status nog niet definitief beslecht is zoals de Golan en Oost-Jeruzalem. Onder deze groep bevinden zich juist ook mensen die de holocaust en/of de Tweede Wereldoorlog hebben overleefd. De zojuist aangenomen motie maakt voor deze mensen een uitzondering. lees verder
Israël
Joël Voordewind

ChristenUnie: schadeafhandeling volledig onafhankelijk van de NAM

carla-dik-banner-2-944x390woensdag 01 juli 2015 21:16 De afhandeling van schade als gevolg van gaswinning in Groningen moet onder regie van de Nationaal Coördinator Groningen komen en onafhankelijk worden van de NAM. De Nationaal Coördinator moet bovendien het recht krijgen om knopen door te hakken bij de afhandeling van schade die veroorzaakt is door gaswinning. Dat zegt ChristenUnie-Kamerlid Carla Dik-Faber. Op die manier wil Dik-Faber een onafhankelijke schadeafwikkeling afdwingen, zonder bemoeienis van de NAM. Verschillende partijen steunen het voorstel van het ChristenUnie-Kamerlid. lees verder
Carla Dik