Start

Tweede Kamer stemt in met wetsvoorstel strafbaarstelling klant van gedwongen prostituee

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemadinsdag 31 mei 2016 Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt de initiatiefwet van ChristenUnie, SP, PvdA. De wet regelt dat klanten, die een ernstig vermoeden hebben of zelfs weten dat ze gebruik maken van een slachtoffer van mensenhandel, aangepakt kunnen worden. Initiatiefnemer is Gert-Jan Segers, samen met collega’s Volp (pvdA) en Kooiman (SP). lees verder
Gert-Jan Segers

ChristenUnie-voorstel aangenomen: tweede kans voor mensen met schulden

Carola Schouten - Foto: Anne-Paul Roukemadinsdag 31 mei 2016 16:14 Mensen die één keer een fout maken bij het opgeven van informatie aan bijvoorbeeld de gemeente of uitkeringsinstantie, worden in het vervolg niet direct uitgesloten van een schuldregeling. Dat is het resultaat van een amendement van ChristenUnie-Kamerlid Carola Schouten, dat vandaag door een meerderheid in de Tweede Kamer werd aangenomen. Schouten: “Mensen met schulden moeten een tweede kans krijgen om hun schulden weg te kunnen werken. Door mensen na het maken van een onbedoelde fout direct buitenspel te zetten, worden de problemen voor hen alleen maar groter. Dat brengt hen verder in de knel en lost ook voor schuldeisers niets op.” lees verder
Carola Schouten
Schuldhulp
Sociale Zaken

Probeer de vrede die er was terug te krijgen - Opinie Joël Voordewind en Gert-Jan Segers

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemazaterdag 28 mei 2016 10:20 D66-collega Sjoerdsma opende in deze krant (het Nederlands Dagblad) frontaal de aanval op de steun die de ChristenUnie aan Israël geeft. Hij refereert daarbij aan uitspraken die zijn gedaan op ons laatste partijcongres over de dubbele standaarden van D66. Sjoerdsma’s aanval is een mooie gelegenheid om uit te leggen waarom de vriendschap met Israël voor ons het begin is van het zoeken naar recht en vrede voor Joden en Palestijnen. lees verder
Buitenlands beleid
Israël
Joël Voordewind

Carla Dik-Faber: aangekondigde verruiming van de embryowet stap te ver

embryo-selectie_610x192vrijdag 27 mei 2016 19:33 Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber: ,,Voor de ChristenUnie verdient ook het prille leven bescherming. Juist in een tijd waarin de medische ontwikkeling vooruit snelt en de roep om een verruiming van de huidige embryowet klinkt is het van belang dit uitgangspunt te onderstrepen. lees verder
Carla Dik

Asielzoekers Burundi voorlopig niet uitgezet

Joël Voordewind - Foto: Anne-Paul Roukemadonderdag 26 mei 2016 17:04 Asielzoekers uit Burundi worden voorlopig niet uitgezet vanwege de oorlogssituatie in het land. Die toezegging deed staatssecretaris Klaas Dijkhoff vandaag op vragen van ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind. Voordewind pleitte al eerder om in individuele situaties uitzetting op te schorten. lees verder
Buitenlands beleid
Joël Voordewind
Vluchtelingen

Reactie Gert-Jan Segers op rapport commissie Oosting over 'Teevendeal'

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemawoensdag 25 mei 2016 11:58 Fractievoorzitter Gert-Jan Segers: ,,De commissie Oosting schetst een ontluisterend beeld van de ambtelijke top van het ministerie van Veiligheid en Justitie. lees verder
Gert-Jan Segers
Justitie