Open Dag 2017

De Open Dag zit vol! Het is niet meer mogelijk je aan te melden.

Wilt u weten hoe het zit?

Op zaterdag 21 januari organiseert de ChristenUnie een Open Dag in de Tweede Kamer en u bent van harte uitgenodigd! Deze dag is een mooie gelegenheid om een kijkje nemen achter de schermen bij de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie! Met de Tweede Kamerverkiezingen in aantocht zal deze dag ook de aftrap zijn voor de verkiezingscampagne met een spectaculair lanceermoment!

De dag biedt een gevarieerd programma waarin u:

• kunt speeddaten met (kandidaat)Kamerleden op de roltrap;
  • een rondleiding krijgt door het Tweede Kamergebouw;
  • meer te weten komt over campagnevoeren;
  • een vragenuurtje bijwoont;
  • interessante Collegetours bijwoont.

Als klap op de vuurpijl kun je letterlijk ‘voelen hoe het zit’ en in de schoenen van een Kamerlid stappen door middel van een escaperoom. Schrijf een bijdrage voor een debat, geef een verklaring af voor de pers en beantwoord tegelijkertijd e-mails en telefoontjes. Ervaar de hectiek van het leven als Kamerlid. Kortom, een bijzonder inkijkje in de Haagse politiek! Meld je dus snel aan via het formulier hieronder.

Per activiteitenronde kunt u zich voor een onderdeel inschrijven, zodat u een zelf samengesteld programma volgt op deze Open Dag.

Bent u docent? Kijk dan hier voor ons onderwijsprogramma: www.christenunie.nl/opendagonderwijs.

Voor kinderen van 4-12 jaar is er een inhoudelijk en leuk programma: Het partijprogramma is verdwenen, wat nu? Door verschillende opdrachten en bijdrage van een poppenspeler gaan kinderen op pad om dit weer op te stellen. Het hele kinderprogramma vindt plaats in het Pleinrestaurant; u kunt uw kinderen hier vanaf 09.00, maar uiterlijk 10.15 naar toe brengen. Tussen de middag zullen ze patatjes eten. Kinderen onder de 4 jaar kunnen we helaas niet opvangen, kinderen van 12 jaar kunnen kiezen tussen kinder- en tienerprogramma. Tijdens de algemene afsluiting presenteren de kinderen hun partijprogramma’s en daarna zullen ze zich weer bij u voegen.

Voor tieners van 12-17 jaar is er dit keer op de open dag een apart programma, want met je ouders mee is ook niet alles, maar de Tweede Kamer zien en een eigen tienerprogramma, dat wel! Je krijgt een rondleiding naar de geheime plekken van de Tweede Kamer, gaat langs in de grote zaal van TV, leert hoe een echt debat in elkaar zit en gaat een rap maken wat ook nog eens te maken heeft met de politiek. Geef je snel op! 17-jarigen kunnen kiezen tussen het tiener- of studentenprogramma.

Voor studenten is er een apart programma met CU University over de Wereld na Trump en de toekomst van ons hoger onderwijs en de kenniseconomie. Uiteraard is er een speciaal vragenuurtje in de plenaire zaal en tussen de middag ontvang je een heerlijke lunch. Geef je hieronder op en geef aan dat je student bent – dit levert je gelijk 5 euro korting op!

De Open Dag zit vol! Het is niet meer mogelijk je aan te melden.