Debatteren - basis

Overtuigend uw punt maken. Dat is lastig, zeker als de discussie heftig wordt. U wilt uw politieke mening met verve uitdragen en niet met uw mond vol tanden staan of aan de zijlijn blijven. Maar is debatteren wel te leren? Ons antwoord is: zeker!

Omschrijving
Deze training combineert theorie met praktijk. U krijgt informatie over debatteren en gaat er zelf actief mee aan de slag. Op het programma staan:

• Wat is debatteren, welke technieken zijn er en hoe gebruik ik die om met bezieling de visie van de ChristenUnie uit te dragen?
  • Waar gaat het tijdens het debatteren in raden, staten en commissies vaak mis?
  • Hoe kan ik met goede debatvaardigheden mijn functioneren als politicus of bestuurder op een hoger plan tillen?

Opbouw
Na een deel theorie gaat u aan de slag met uw eigen debatvaardigheden. Praktijkoefeningen staan centraal. U krijgt persoonlijke feedback en geeft feedback aan medecursisten. Zo kunt u elkaar aanscherpen en stimuleren. Tussen de beide trainingsdagen zit bewust een aantal weken. U kunt in die tussentijd het geleerde in praktijk brengen en tijdens de tweede bijeenkomst verder uitbouwen.

Trainer
IJmert Muilwijk

Competenties die u in deze cursus ontwikkelt:
Mondelinge en schriftelijke communicatie
Overtuigingskracht
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Meer informatie hierover vindt u in het competentiewoordenboek.

Aanmelding Debatteren - basis

Let op! Wanneer u op de verstuur-knop onderaan dit formulier klikt, ontvangt u direct een bevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. Is dit niet het geval, meldt u dan nogmaals aan of neem contact met ons op via opleiding@christenunie.nl.

Persoonlijke gegevens
(Wijze van invullen: 1234 AB)
Dit kunt u terugvinden op al onze correspondentie.
Ik meld me aan:
Machtiging

Weet u uw IBAN-rekeningnummer niet, vraag deze dan op via www.iban-converteren.nl.

Overig