Debatteren voor Statenleden

Overtuigend uw punt maken. Dat is lastig, zeker als de discussie heftig wordt. U wilt uw politieke mening met verve uitdragen en niet met uw mond vol tanden staan of aan de zijlijn blijven. Maar is debatteren wel te leren? Ons antwoord is: zeker!

Omschrijving
In de training maken we gebruik van de metafoor "de debattaart" om de belangrijkste elementen van een debat mee te vergelijken. De bodem, de inhoud, moet stevig zijn want anders stort de taart in. Het middenstuk, de methode, is belangrijk om uw publiek in staat te stellen uw verhaal te onthouden. De bovenste laag van de taart, de slagroom en de kers, geeft smaak. Dit is de manier waarop u debatteert, die de taart echt lekker maakt. U krijgt een recept voor een goede debattaart en aanwijzingen voor verbeteringen op alle drie de niveaus.

Opbouw
Na een deel theorie gaat u aan de slag met uw eigen debatvaardigheden. Werkvormen:

• Toelichten theorie van debatteren
  • Debatoefeningen. Hierbij wordt feedback gegeven op de drie niveaus van de ‘debattaart’
  • Debatspelletjes

Resultaat
Na deze trainingsdag kent u de basisprincipes van debatteren, hebt u inzicht in de sterke en zwakke punten van uw eigen debatvaardigheden en hebt u uw debatvaardigheden verbeterd door oefening en feedback.

Trainer
Rogier Havelaar

Aanmelding Debatteren voor Statenleden

Let op! Wanneer u op de verstuur-knop onderaan dit formulier klikt, ontvangt u direct een bevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. Is dit niet het geval, meldt u dan nogmaals aan of neem contact met ons op via opleiding@christenunie.nl.

Persoonlijke gegevens
(Wijze van invullen: 1234 AB)
Dit kunt u terugvinden op al onze correspondentie.
Ik meld me aan:
Machtiging

Weet u uw IBAN-rekeningnummer niet, vraag deze dan op via www.iban-converteren.nl.

Overig